شناسایی غار مرموز در کانادا

به گزارش مجله آزات وب، محققان پیروز به شناسایی یک غار عظیم و بزرگ در یکی از نقاط دورافتاده کانادا شده اند، نکته جالب این است که علیرغم بزرگی دهانه این غار که از فاصله دور قابل ملاحظه است، کشف آن تا به حال رخ نداده بود.

شناسایی غار مرموز در کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از گلوبال نیوز، محققان پیروز به شناسایی یک غار عظیم و بزرگ در یکی از نقاط دورافتاده کانادا شده اند. نکته جالب این است که علی رغم بزرگی دهانه این غار که از فاصله دور قابل ملاحظه است، کشف آن تا به حال رخ نداده بود.

این غار با الهام از سری فیلم های جنگ ستارگان به گودال سارلک مشهور شده و در یکی از مناطق کوهستانی و مملو از صخره پارک Wells Gray Provincial قرار گرفته است.

کاترین هیکسون یکی از زمین شناسانی که با آنالیز عکس های هوایی گرفته شده از این پارک کوشش نموده اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورد، افزوده است: واکنش اولیه من این بود که محال است در این منطقه غاری موجود باشد و ما پیروز به شناسایی آن نشده باشیم.

این غار که به شکل یک حفره بسیار بزرگ در زمین ایجاد شده اولین بار در جریان پرواز یک هلکوپتر بر فراز آن در آوریل گذشته شناسایی شد. البته این هلکوپتر در اصل برای خاموش کردن یک آتش سوزی اعزام شده بود.

ابعاد حفره یادشده به 100 متر در 60متر می رسد و البته تعیین نیست در لایه های درونی زمین ابعاد آن در چه حدی خواهد بود. محققان با آنالیز عکس های اولیه به این نتیجه رسیده اند که عمق این غار از 180 متر فراتر می رود.

یک نکته جالب این است که این غار تا 20 سال قبل همواره زیر برف مدفون بوده و ظاهرا گرمایش زمین و کاهش بارش ها باعث شده تا بالاخره مشاهده آن برای بشر ممکن گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 365

به "شناسایی غار مرموز در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی غار مرموز در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید