ضرورت ورود تخصصی به مسائل کرونایی ورزشی ها، چه کسانی در حوزه ورزش ستاد ملی کرونا تصمیم می گیرند؟

به گزارش مجله آزات وب، گروه استان ها با گذشت 15ماه از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران، دامنه های شیوع این ویروس منحوس همچنان بخش های مختلف کشور را درگیر نموده که این مسائل در حوزه واحدهای کوچک به ویژه ورزشی نمود جدی تر داشته و سبب گلایه ورزشکاران و سرمایه گذاران شده است.

ضرورت ورود تخصصی به مسائل کرونایی ورزشی ها، چه کسانی در حوزه ورزش ستاد ملی کرونا تصمیم می گیرند؟

به گزارش خبرنگاران از مشهدمقدس؛ حدود 15ماه از اعلام رسمی ورود ویروس منحوس کرونا به کشورمان می گذرد و متأسفانه علاوه بر قربانی شدن ده ها هزار تن از هموطنان، هنوز مسائل متعدد شیوع این بیماری ادامه دارد؛ از چالش های اجتماعی در نتیجه خانه نشینی و کاهش روحیه افراد تا ضربات مهلک به پیکره اقتصاد به ویژه واحدهای کوچک که برخی از آنها را از مرز ورشکستگی هم گذرانده است.

در این بین اما حوزه ورزش شاید یکی از مظلوم ترین بخش هایی بوده باشد که تا به امروز مورد خسارت های سنگین قرار گرفته و البته به نظر می رسد از سوی سیاستگذاران ستاد ملی کرونا نیز توجه ویژه ای به مسائل مالی این بخش نشده است. چه آن که در ایام کرونایی هربار قرار به اجرای محدودیتی شد، واحدهای متعهد ورزشی در زمره نخستین گروه هایی بودند که سریعاً دستورات ستاد مربوطه را سرلوحه کار قرار داده و نسبت به تعطیلی موقت یا بلندمدت اقدام می کردند.

این تعطیلی ها اگرچه عرفاً و شرعاً مطابق قانون باید به مرحله اجرا می رسید اما بدیهی است همکاری جامعه ورزش و به طور خاص مسئولان واحدهای خصوصی همیشه حداکثری بوده است. با این وجود، سرمایه گذاران این واحدها از حیث شیوع کرونا بیشترین آسیب را دیده اند و به عنوان نمونه باشگاه داران رشته های آمادگی جسمانی بارها و بارها نسبت به اتخاذ تصمیم های ستاد کرونا بر مبنای کار تخصصی-مشورتی و دریافت نظر کارشناسان مورد تأیید مراجع ورزشی درخواست مساعدت داشته اند که با تداوم گلایه ها، این گونه در ذهن تداعی می گردد که شاید اقدامات تخصصی در حوزه ورزشی مورد توجه ستاد کرونا قرار نگرفته و تعطیلات گاه وبی گاه نیز از همین مسئله نشأت می گیرد.

قدر مسلم در شرایط فعلی که بسیاری از مسئولان واحدهای خصوصی فعال در حوزه ورزش به طور رسمی و غیررسمی اعلام ورشکستگی نموده و تسهیلات کرونایی را هم صعب الوصول می دانند، ضروری است ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از ادامه این فرایند آسیب زا ضمن شفاف سازی عملکرد در حوزه رسیدگی به درخواست های جامعه ورزش، معین کند در تشکیلات موسوم به ستاد مقابله با کرونا در ورزش چه کارگروه هایی از لحاظ عملیاتی یا مشورتی با ستاد مربوطه تعامل دارند و جزئیات فعالیت این کارگروه ها به چه صورتی است و یا اگر عملاً کارگروهی فعال نیست، رسماً یک کارگروه ویژه و کاربردی ادامه کار تا واکسیناسیون عمومی در کشور را در دست بگیرد تا بتواند مطالبات باشگاه داران را تا حد امکان محقق کند.

س

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1766

به "ضرورت ورود تخصصی به مسائل کرونایی ورزشی ها، چه کسانی در حوزه ورزش ستاد ملی کرونا تصمیم می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ورود تخصصی به مسائل کرونایی ورزشی ها، چه کسانی در حوزه ورزش ستاد ملی کرونا تصمیم می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید