عملیات موشکی نیروهای یمنی در مارب

به گزارش مجله آزات وب، یک منبع میدانی خبر داد که ارتش و کمیته های مردمی یمن با چهار موشک بالستیک و یک پهپاد، مواضع ائتلاف سعودی و حزب الاصلاح را در مأرب هدف قرار دادند که چندین نفر کشته و زخمی شدند.

عملیات موشکی نیروهای یمنی در مارب

به گزارش خبرنگاران، ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان در حال هدف قرار دادن مواضع نیروهای دولت مستعفی (وابسته به عربستان سعودی) و حزب اخوانی الاصلاح در مأرب هستند.

یک منبع میدانی به شبکه خبری المیادین گفت که در جریان این حملات، چندین نفر از نیروهای دولت مستعفی، ائتلاف متجاوز سعودی و الاصلاح کشته و زخمی شدند.

وی تأکید کرد که پهپادهای یمنی اردوگاه صحن الجن واقع در شرق شهر مارب را هدف قرار دادند.

این منبع همچنین خبر داد که مواضع نیروهای متجاوز به یمن در مأرب با چهار موشک بالستیک هدف قرار گرفته است.

در همین ارتباط، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم گفت که ادعای رسانه های ائتلاف سعودی درباره از بین بردن سیستم بمب گذاری در باب المندب و جزایر حنیش و زقر فقط تبلیغات دروغ است.

سریع تأکید کرد که هدف از این تبلیغات، گمراه کردن افکار عمومی است مبنی بر اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن، خطری برای دریانوردی هستند.

این در حالی است که پایگاه های ائتلاف سعودی در اطراف و داخل مأرب از زمان آغاز عملیات آزادسازی بارها هدف حمله موشکی ارتش و انصارالله یمن قرار گرفته است.

در همین ارتباط، عبدالله العلیمی مدیر دفتر رئیس جمهوری مستعفی یمن عبدربه منصور هادی گفته است که از آغاز سال جاری میلادی (2021) تا اوایل ماه می، 2400 نفر از نیروهای هادی کشته و 5400 نفر دیگر زخمی شده اند.

محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن هم گفته است که تنها در صورت خروج بیگانگان، تروریستهای داعش و القاعده در استان مأرب و باقی ماندن ساکنان اصلی این منطقه عملیات آزادسازی متوقف خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1824

به "عملیات موشکی نیروهای یمنی در مارب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات موشکی نیروهای یمنی در مارب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید