قدردانی چین از حمایت افغانستان در مبارزه با گروه ترکستان شرقی

به گزارش مجله آزات وب، وزیر دفاع چین ضمن ملاقات با رئیس ستاد ارتش افغانستان گفت که از این کشور به دلیل حمایت از مبارزه با گروه جدایی طلب ترکستان شرقی قدردانی می کنیم.

قدردانی چین از حمایت افغانستان در مبارزه با گروه ترکستان شرقی

با ما همراه باشید و با لحظه آخری چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از رویترز، چانگ وانکوان وزیر دفاع چین با قدم شاه شهیم رئیس ستاد ارتش افغانستان ملاقات و به خاطر حمایت کابل از مبارزه با گروه افراطی در منطقه سین کیانگ قدردانی کرد.

این گروه خواستار جدایی منطقه غربی از چین است.

چین مدت هاست از گسترش بی ثباتی در افغانستان به منطقه سین کیانگ ابراز نگرانی می نماید. در این منطقه مخالفان اویغور فعال هستند و در درگیری های سال های اخیر میان نیروهای امنیتی چین و اویغورها صدها تن کشته شدند.

چانگ گفت: از افغانستان به دلیل حمایت این کشور از مبارزه با تروریست های ترکستان شرقی قدردانی می کنم.

وزیر دفاع چین اضافه نمود: امیدوارم ارتش دو کشور بتوانند با گسترش همکاری های دوجانبه موجب تامین امنیت شوند و با ایجاد محیطی امن، توسعه و پیشرفت مشترکی داشته باشند.

وزارت دفاع چین در بیانیه ای بیان کرد که افغانستان با همکاری بیشتر در زمینه آموزش پرسنل و تمرینات نظامی مشترک، خواستار مبارزه با جنگجویان ترکستان شرقی می باشد.

ملاقات مقامات ارشد نظامی و دفاعی چین و افغانستان در حالی انجام شد که چند روز پیش، هیئتی از طالبان افغانستان به پکن سفر نموده و با مقامات اطلاعاتی این کشور در خصوص مسائل مختلف رایزنی کردند.

یک مقام طالبان گفت: این نمایندگان در خصوص اشغال افغانستان، منطقه و اجرای موضع مشترک در مقابل سیاست های اشتباه اشغال کشورها مذاکره می نماید.

این مقام طالبان در خصوص احتمال از سرگیری مذاکرات صلح با دولت افغانستان هیچ اظهار نظری نکرد اما یک منبع دیگر که از سفر هیئت طالبان به چین مطلع بود، گفته که دو طرف در حالی در خصوص دورنمای مذاکرات سیاسی صحبت کردند که پکن می تواند کارگزاری صادق برای شروع فرایند صلح این کشور باشد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 839

به "قدردانی چین از حمایت افغانستان در مبارزه با گروه ترکستان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی چین از حمایت افغانستان در مبارزه با گروه ترکستان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید