قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش مجله آزات وب، پس از آنکه بانک مرکزی چین اقدام به حمایت از اقتصاد رو به ضعف این کشور کرد قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت افزایش به 43 دلار و 46 سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هرچند قیمت نفت امروز اندکی افزایش یافت، اما پس از آنکه بانک مرکزی چین اقدام به حمایت از اقتصاد رو به ضعف این کشور کرد، قیمت نفت هنوز فاصله چندانی از پایین ترین قیمت های 6 سال و نیم اخیر نگرفته و نگرانی ها در خصوص فرونی عرضه در بازارهای اقتصادی پابرجاست.

بازارهای بورس آسیایی ضعف های اولیه در معاملات امروز را جبران کردند و شاهد رشد بودند که ناشی از بهبود شرایط شاخص ها در بازار چین بود. با این حال همچنان نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد که آیا اقدامات چین برای تثبیت اقتصادش کافی خواهد بود و خواهد توانست سقوط در بازارهای سهام را متوقف سازد یا نه.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت افزایش به 43 دلار و 46 سنت رسید و نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 36 سنت رشد 39 دلار و 57 سنت معامله شد.

بانک ای ان زد خاطرنشان کرد، کاهش نرخ بهره در چین بازارهای کالا را آرام نموده، اما این بازارها همچنان محتاط اند و افزایش ها محدود خواهند بود.

این بانک همچنین می افزاید: تغییر فرایند عرضه نفت پر هزینه از سوی آمریکا بیش از آنچه که انتظار می رود زمان خواهد برد و احتمالا بازارها در کوتاه مدت همچنان با رجحان عرضه روبرو خواهند بود.

دانیل آنگ، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیچرز گفت، کاهش نرخ بهره از سوی چین مانع از این شد که قیمت نفت به رقم های پایین تری برسد.

بر اساس آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در روز سه شنبه، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 7.3 میلیون بشکه کاهش یافته و به 449.3 میلیون بشکه رسیده، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این رقم یک میلیون بشکه کاهش یابد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است اواخر روز چهارشنبه منتشر گردد.

بی ان پی پاریباس روز سه شنبه خاطرنشان کرد: هرچند میزان ذخایر نفت خام جهانی همچنان در راستا کاهش است، اما حجم ذخایر برای مدتی طولانی تر از آنچه که ابتدا تصور می شد افزایش خواهد یافت.

در نتیجه، هرگونه بهبود قیمت ها به احتمال فراوان از یک نقطه شروع پایین تر شروع خواهد شد و فرایند هرگونه بهبود قیمت احتمالا کندتر از آن چیزی خواهد بود که در نظر گرفته می گردد.

89

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 822

به "قیمت نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید