لغو سفر مهم پمپئو پس از حوادث عراق

به گزارش مجله آزات وب، ایسنا نوشت: پس از وقوع اعتراضاتی در اطراف سفارتخانه آمریکا در عراق، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفت برای تمرکز بر این شرایط، سفر به اوکراین را به تعویق بیندازد.

لغو سفر مهم پمپئو پس از حوادث عراق

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرگزاری رویترز، مورگان اوتاگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه در بیانیه ای گفت، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سفر به اوکراین، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان و قبرس را به علت احتیاج به حضور در واشنگتن و ادامه نظارت بر شرایط جاری در عراق و تضمین امنیت و ایمنی آمریکایی ها در خاورمیانه به تعویق انداخت.

عصر سه شنبه پامپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود سفر به اوکراین همچنان در برنامه هست. وزیر خارجه آمریکا میخواهد بار دیگر حمایت آمریکا از اوکراین را در سفر عالی ترین مقام آمریکایی به این کشور که اولین بار از زمان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بر سر برخوردش در روابط با اوکراین محسوب می گردد، نشان دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه گفت، در سال میلادی جدید به اوکراین و چند کشور دیگر سفر می نماید و قرار است آدینه در کی یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین ملاقات داشته باشد. سفر پامپئو به این کشورها از آدینه (سوم ژانویه) تا سه شنبه آینده (هفتم ژانویه) برنامه ریزی شده بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 727

به "لغو سفر مهم پمپئو پس از حوادث عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو سفر مهم پمپئو پس از حوادث عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید