لغو قیمت گذاری دستوری خودرو مشروط به آزادسازی واردات خودرو

به گزارش مجله آزات وب، در هفته های اخیر مقامات مسئول مالی هشدارهای مکرری در خصوص ناکارآیی و فسادزا بودن معین دستوری قیمت ها می دهند. تحقیقات نشان می دهد چه در شرایط باثبات و چه در شرایط پر نوسان مالی، قیمت گذاری دستوری توانایی کنترل نرخ تورم را ندارد.

لغو قیمت گذاری دستوری خودرو مشروط به آزادسازی واردات خودرو

فرهاد طهماسبی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر برگزاری جلسه کار گروه برطرف موانع و جهش فراوری با موضوع لغو قیمت گذاری دستوری خودرو، گفت: در شرایط کنونی که مقدار عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، آزاد کردن قیمت ها منجر به گرانی چهار چرخ ها شده و انگیزه ای برای ورود بیشتر سوداگران به این بازار است.

بیشتر بخوانید: وزارت صمت در پی تبدیل خودرو به یک کالا مصرفی

خودروسازان ادعا می نمایند، ریشه مشکل قطعه سازان، قیمت گذاری دستوری خودرو است زیرا این مساله موجب شده صنعت خودروسازی زیان ده باشد، از سویی دیگر خودروساز ناچار است قراردادها را اصلاح و قیمت قطعه ساز را به روز کند ولی این قیمت هر چقدر هم به روز و به حساب قطعه ساز منظور می گردد، اما قابل پرداخت نیست زیرا زیان خودروساز به معنای خروج نقدینگی از دست خودروساز است.

او اضافه نمود: با وجود اینکه لغو قیمت گذاری دستوری خودرو به نفع مردم و مصرف نماینده است اما این موضوع مشروط بر نظارت دقیق و جلوگیری از سوءاستفاده و جولالان دلالان در بازار است که تحقق این شرایط در شرایط کنونی ممکن نیست. در شرایط کنونی در صورت آزاد کردن قیمت خودرو، موضوعاتی مانند احتکار و … تشدید می گردد.

در ادامه اظهار کرد: دولت لغو قیمت گذاری دستوری خودرو را هم زمان با آزادسازی واردات خودرو پیگیری کند تا بتوان با ایجاد رقیب برای خودروسازان، آنها را برای بهبود کیفیت محصولات فراوریی شان ترغیب کرد. در حال حاضر بزرگترین بازنده، خودروسازان و مردم هستند که نمی دانند با چه مکانیزمی و با چه قیمتی بفروشند و بخرند و از آن طرف نیز بازار دلالی تقویت می گردد.

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2226

به "لغو قیمت گذاری دستوری خودرو مشروط به آزادسازی واردات خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو قیمت گذاری دستوری خودرو مشروط به آزادسازی واردات خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید