مذاکرات رسمی چین و تایوان پس از 65 سال

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: مقامات رسمی چین و تایوان پس از 65 سال در اقدامی که بیشتر جنبه نمادین و اعتمادساز دارد در پایتخت سابق جمهوری ملی گرای چین با یکدیگر دیدار می نمایند.

مذاکرات رسمی چین و تایوان پس از 65 سال

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرنگاران؛ چین و تایوان برای اولین بار در 65 سال گذشته، پس از اینکه روابط شان متعاقب یک جنگ داخلی خونین قطع شد، با یکدیگر به صورت رسمی مذکره می نمایند.

وانگ یو چی که بر سیاست های دولت تایوان در قبال چین نظارت دارد، برای دیدار با ژانگ ژیونگ، همتای چینی خود، وارد نانجینگ شد. سفر وی چهار روز به طول خواهد انجامید.

نانجینگ واقع در شرق چین، در زمان حکومت حزب ناسیونالیست بر این کشور در نیمه اول قرن بیستم، پایتخت چین بود.

زمانی که نیروهای ملی گرا در سال 1947 از کمونیست های تحت امر مائو زدونگ شکست خوردند، دو میلیون نفر از حامیان چیانگ کائی شک، رهبر ملی گراها، به تایوان که با عنوان رسمی جمهوری چین خوانده می گردد، گریختند.

از آن موقع تاکنون این جزیره و سرزمین اصلی توسط دو حکومت مجزا راهنمایی شده اند که هر کدام ادعا دارند دولت حقیقی چین هستند. این دو کشور در دهه 1990 و به وسیله سازمان های شبه دولتی با یکدیگر رابطه برقرار کردند.

دیدار دیروز نتیجه سال ها کوشش برای بهبود روابط است.

اما مقامات کمونیست چین هنوز هم به دنبال یکپارچه کردن تمام کشور چین هستند و تایوان را به عنوان یک منطقه شورشی می دانند که باید، در صورت لزوم به زور، به سرزمین اصلی ملحق گردد.

طی چندین دهه گذشته، تایوان به صورت دیپلماتیک دچار انزوای فزاینده ای بوده است. در سال 1971 کرسی چین در سازمان ملل از این کشور گرفته شد و بعضی کشورهایی که این دولت این جزیره را به رسمیت شناخته بودند، از موضع خود عقب نشستند.

اما این کشور از حمایت های نظامی آمریکا برخوردار بوده و از شکوفایی مالی زیادی بهره مند است.

هیچ برنامه رسمی برای این گفت و گوها که عمدتا مذاکراتی نمادین در راستای اعتمادسازی قلمداد می شوند، اعلام نشده است و وانگ اعلام نموده است که هیچ توافقنامه ای را امضاء نخواهد کرد اما اضافه کرد: هدف اصلی این دیدارها تسهیل تفاهم دو جانبه است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 469

به "مذاکرات رسمی چین و تایوان پس از 65 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات رسمی چین و تایوان پس از 65 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید