تور ارزان روسیه: مذاکره تهران و مسکو برای ساخت واحد های تازه نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش مجله آزات وب، تهران (پانا) -ًسخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت مذاکره تهران و مسکو به منظور ساخت واحد های تازه نیروگاه اتمی بوشهر که به عنوان بخشی از کوشش های طرفین برای ارتقاء همکاری های راهبردی دوجانبه در زمینه انرژی و فناوری هسته ای محسوب می گردد، در حال اجرا است.

تور ارزان روسیه: مذاکره تهران و مسکو برای ساخت واحد های تازه نیروگاه اتمی بوشهر

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سفر رییس جمهور اسلامی ایران به روسیه و توسعه همکاری های راهبردی دوجانبه در حوزه انرژی هسته ای گفت: ارتقاء و توسعه همکاری های راهبردی هسته ای دو کشور یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث روز چهارشنبه دکتر رییسی و ولادیمیر پوتین بود و طرفین به آنالیز و چگونگی توسعه روابط عالی ایران و روسیه در بخش انرژی هسته ای پرداختند.

کمالوندی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه انرژی هسته ای و همکاری با کشور روسیه، گفت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای به دو بخش انرژی (energy-related) و غیرانرژی(non-energy-related) تقسیم می گردد؛ در هر دو زمینه همکاری های بین دو کشور خوب پیش می رود و ما از رادیو ایزوتوپ ها برای تامین رادیودارو و مقاصد پزشکی، صنعت، کشاورزی و سایر زمینه های صلح آمیز هسته ای استفاده می کنیم.

سخنگوی سازمان ادامه داد: دکتر رئیسی و ولادیمیر پوتین در ملاقات روز گذشته راه کارهای ارتقا و توسعه روابط عالی ایران و روسیه در بخش انرژی هسته ای را در کنار دیگر موضوعات مورد آنالیز قرار دادند.

وی گفت: همکاری دو کشور برای احداث واحدهای2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر در جهت برنامه جمهوری اسلامی ایران برای فراوری حداقل 10هزار مگاوات برق با استفاده از انرژی هسته ای در جریان می باشد و فرایند اجرای این پروژه علی رغم تاخیر در پرداخت های مالی بر اساس برنامه و تقریبا بدون تاخیر در حال اجرا است.

کمالوندی با اشاره به برنامه ایران جهت فراوری حداقل ده هزار مگاوات برق هسته ای گفت: طرف روسی می تواند برای تحقق این امر و فراوری 10هزار مگاوات برق هسته ای در ایران نقشی مهم ایفا کند. این موضوع به وسیله روسای جمهور دو کشور آنالیز می گردد و انتظار داریم که در آینده نزدیک برای اجرای پروژه های تازه در ایران، گروه های فنی ایران و روسیه همکاری های لازم را آغاز و تبادل اطلاعات داشته باشند.

کمالوندی اضافه کرد: هر یک از پروژه های نیروگاه های اتمی به تنهایی دارای 5میلیارد دلار ارزش است و بدین ترتیب همکاری در این حوزه بخش مهمی از روابط مالی دو کشور را در بر می گیرد.

معاون سازمان ضمن اشاره به فعالیت و بهره برداری از نیروگاه 1000مگاواتی بوشهر، توضیح داد: عملیات تعمیر، نگهداری و بهره برداری از نیروگاه بوشهر به وسیله متخصصین و مهندسین ایرانی انجام می گردد و هم اکنون دو واحد تازه هر یک با ظرفیت 1000 مگاوات در نیروگاه اتمی بوشهر در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2122

به "تور ارزان روسیه: مذاکره تهران و مسکو برای ساخت واحد های تازه نیروگاه اتمی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: مذاکره تهران و مسکو برای ساخت واحد های تازه نیروگاه اتمی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید