هشدار برلین درباره بی ثباتی ها پس از انفجار بیروت، کشته شدن یکی از کارکنان سفارت آلمان

به گزارش مجله آزات وب، وزیر امور خارجه آلمان درباره بی ثباتی ها در لبنان پیامد انفجار بندر بیروت هشدار داده و تاکید نمود که این اتفاق نباید به عنوان بهانه ای برای باز شدن نفوذ خارجی به این کشور مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

هشدار برلین درباره بی ثباتی ها پس از انفجار بیروت، کشته شدن یکی از کارکنان سفارت آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان درباره ناپایداری های بیشتر در لبنان پیامد وقوع انفجار مهیب بندر بیروت هشدار در این کشور داد.

وی تاکید نمود که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی بر چنین فاجعه ای غلبه کند.

ماس در تبادل نظر با روزنامه ساربروکر سایتونگ آلمان توضیح داد: ما می خواهیم لبنان را تقویت کنیم، اما این بحران نباید برای باز شدن درهای نفوذ خارجی به لبنان مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید نمود که در سطح بین المللی و اتحادیه اروپا باید این مسئله مورد آنالیز قرار گیرد که چگونه می توان یاری های بیشتری از جمله در تهیه غذا، پناهگاه اضطراری و بازسازی بیروت می تواند انجام گردد.

وزارت خارجه آلمان روز پنج شنبه 16 مرداد مرگ یکی از کارکنان زن دفتر نمایندگی دیپلماتیک این کشور در پایتخت لبنان را تائید کرد.

خبرگزاری آلمان به نقل از هایکو ماس نوشت: بدترین نگرانی ما تائید شده و یک زن همکار سفارت خانه ما بر اثر پیامدهای انفجار در بیروت در خانه خود جان باخته است.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر این که تمام کارکنان این وزارت خانه به خاطر این حادثه در اندوهی عمیق فرو رفته اند کشته شدن همکار سفارت خانه آلمان در بیروت را به بازماندگان وی تسلیت گفت.

هایکو ماس همچنین از تمام کارکنان وزارت خارجه که در راه خدمت به کشور مخاطرات شخصی را به جان می خرند قدردانی کرد.

در جریان انفجار مهیبی که غروب سه شنبه در انبار بندر بیروت رخ داد دست کم پنج هرار نفر مجروح شدند که شماری از آنها پس از مداوای سرپایی از مراکز درمانی مرخص شده اند.

صدای انفجار در بندر بیروت تا قبرس نیز شنیده شده و مرکز زمین شناسی و لرزه نگاری آلمان شدت آن را تا حد یک زمین لرزه به بزرگی سه و نیم ریشتر اعلام نموده است.

مروان عبود، فرماندار پایتخت لبنان هم از بی خانمان شدن حدود 300 هزار نفر در نزدیکی بندر بیروت و مرکز پایتخت خبر داده و احتمال می دهد میزان خسارت های وارد شده به شهر تا 5 میلیارد دلار باشد.

محل انفجار در نزدیکی مرکز شهر بیروت و در منطقه ای اتفاق افتاده که شماری از سفارت خانه های خارجی و اقامتگاه دیپلمات های آنها در آن قرار گرفته است.

بنابر گزارش ها تا کنون کشته شدن ییکی از کارکنان سفارت مصر در بیروت تائید شده و چند دیپلمات از جمله از کشورهای هلند و مراکش نیز مجروح شده اند. همچنین سازمان ملل از مجروح شدن تعدادی از نیروهای حافظ صلح این سازمان در بیروت خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1287

به "هشدار برلین درباره بی ثباتی ها پس از انفجار بیروت، کشته شدن یکی از کارکنان سفارت آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برلین درباره بی ثباتی ها پس از انفجار بیروت، کشته شدن یکی از کارکنان سفارت آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید