هشدار رئیس جمهور چین در مورد کوشش برای تجزیه این کشور

به گزارش مجله آزات وب، رئیس جمهور چین هشدار داد استخوان های هر فردی که برای تجزیه این کشور دست به اقدام بزند خُرد خواهد شد.

هشدار رئیس جمهور چین در مورد کوشش برای تجزیه این کشور

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز یکشنبه نسبت به هرگونه اقدام در راستای تجزیه این کشور هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شی در دیدار با کی پی شارما اولی نخست وزیر نپال گفت: هرگونه کوشش برای تجزیه در هر بخش از کشور به درهم کوبیدن بدن و خرد کردن استخوان هایشان ختم خواهد شد.

شی در ادامه گفت: هر نیروی خارجی که بخواهد از چنین کوشش هایی برای تجزیه چین حمایت کند از سوی مردم به عنوان خیال خام انگاشته می گردد.

شارما اولی نیز به شی گفت نپال با هرگونه فعالیت های ضد چین در خاک این کشور مخالف است.

شی جین پینگ اولین رئیس جمهور چین پس از 22 سال است که از نپال دیدن می نماید. او دیروز (شنبه) برای دیدار رسمی با مقامات نپال وارد این کشور شد. مقامات دو کشور امید دارند بر سر امضای قرارداد احداث خط راه آهن بین نپال و تبت به توافق برسند.

سخنان هشدار آمیز شی در نپال در واکنش به دخالت های خارجی در اعتراضات هنگ کنگ بیان شد. آمریکا و انگلیس بارها به صورت آشکار از معترضان که خواستار جدا شدن از سرزمین اصلی چین هستند حمایت نموده اند. معترضان هنگ کنگی در بسیاری از تجمعات خود، پرچم ها و نماد های آمریکا را به احتزاز درآورده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در پی تخصیص تعرفه های بالا بر روی کالاهای چینی وارد جنگ مالی با این کشور شده است، چندی پیش گفت در صورتی که دولت چین برخورد نامناسبی با معترپان هنگ کنگی داشته باشد مذاکرات مالی میان دو کشور با مشکل روبرو خواهد شد.

پرچم آمریکا در دست معترضان هنگ کنگی

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 471

به "هشدار رئیس جمهور چین در مورد کوشش برای تجزیه این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس جمهور چین در مورد کوشش برای تجزیه این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید