هلند: از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خرسندیم

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، دولت هلند روز آدینه پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز را که فرانسه، آلمان و انگلیس آن را تشکیل داده و مقرش در امارات است، تایید کرد.

هلند: از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خرسندیم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

دولت هلند در بیانیه ای بیان کرد که با اعزام یک ناو جنگی نیروی دریایی که انتظار می رود اواخر ماه ژانویه 2020 به آب های خلیج فارس برسد و ماموریتش تا انتها ماه ژوئن همین سال ادامه خواهد داشت، به ائتلاف دریایی اروپا می پیوندد.

هلند مدعی است که هدف از اعزام این ناو جنگی به آب های خلیج فارس تقویت امنیت کشتیرانی در منطقه است.

به همین دلیل، مارک روته نخست وزیر هلند در نشست خبری هفتگی خود گفت: تضمین عبور آزادانه و ایمن در تنگه راهبردی هرمز که محموله های نفت جهانی از آن می گذرد بسیار مهم است.

وی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت در ائتلاف دریایی اروپا، اضافه نمود: مشارکت ما شکلی نیست بلکه مشارکت می کنیم چون می خواهیم.

خبرگزاری هلند (ای ان پی) روز دوشنبه از تصمیم دولت این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا که با موضوع فرانسه تشکیل شده و قرار است در تنگه هرمز مستقر گردد، خبر داده بود.

این خبرگزاری با استناد به منابع دولتی بیان کرد: هلند برای یک دوره 6 ماهه از ماه ژانویه با یک کشتی به ائتلاف تنگه هرمز تحت راهنمایی فرانسه یاری خواهد نمود.

این در حالیست که وزیر دفاع فرانسه، فلورانس پارلی گفته بود که این ابتکار عمل می تواند از اوایل سال آینده شروع گردد و حدود 10 دولت اروپایی و غیر اروپایی که قرار است ملحق شوند در انتظار مصوبات مجلس های خود خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 601

به "هلند: از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خرسندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلند: از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خرسندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید