هنوز خبری از توزیع ماسک و دستکش در داروخانه ها نیست

به گزارش مجله آزات وب، رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه هنوز هیچ برنامه ای برای توزیع ماسک و دستکش در داروخانه ها برای عرضه به مردم وجود ندارد، گفت: در این شرایط که حجم تقاضا برای داروهای ضدویروسی افزایش یافته، این داروها به وسیله داروخانه های منتخب و دولتی عرضه می گردد.

هنوز خبری از توزیع ماسک و دستکش در داروخانه ها نیست

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدباقر ضیا در تبادل نظر با ایسنا اظهار کرد: مواد ضدعفونی نماینده و بهداشتی مانند الکل و ژل های ضدعفونی نماینده، به جز ماسک و دستکش به تدریج از فراوری، در داروخانه ها توزیع و توسط این واحدها با جدیت و مراقبت عرضه می شوند. در حال حاضر در بسیاری از شهرها و استان ها این اقدام در حال اجراست. اما برای توزیع ماسک و دستکش در داروخانه ها هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و هیچ ماسک و دستکشی هم به داروخانه ها تحویل داده نشده است.

ضیا ادامه داد: می بینیم که ماسک و دستکش به راحتی در ابزار فروشی ها و سوپر مارکت ها و بسیاری از مراکزی که شناسنامه دار نیستند، با قیمت های گزاف به فروش می رسد، اما از آنجا که شرکت های توزیع رسمی ماسک و دستکش ندارند که به داروخانه ها ارائه دهند و از طرفی داروخانه ها هم مجاز به خرید از جای دیگر نیستند، در نتیجه ماسک و دستکشی برای توزیع ندارند. مگر اینکه اجازه دهند که داروخانه ها با فاکتور از مراکزی که ماسک دارند، تهیه نمایند.

وی گفت: متاسفانه هنوز هیچ برنامه ای برای توزیع ماسک و دستکش به داروخانه ها برای عرضه این اقلام به مردم ارائه نشده است. این اقلام در بازار آزاد عرضه می شوند. روی شیشه بعضی مغازه ها هم نوشته شده ماسک و دستکش داریم. اما دریغ از وجود این محصولات در داروخانه ها.

ضیا درباره شرایط داروهای ضد ویروس مانند تامیفلو که در درمان کرونا هم استفاده دارد هم گفت: از آنجا که فشار مصرف بالا رفته، طبیعتا این داروها از دسترسی کامل خارج شده و به وسیله داروخانه های منتخب و دولتی توزیع و عرضه می شوند. امیدوارم که دست اندکاران بتوانند به زودی عرضه را با تقاضا مطابقت دهند.

وی تاکید نمود: البته این قسمت از مساله به تقاضا برمی شود. تامین و فراوری داروها در شرایط عادی برای احتیاجهای روتین بود، اما اکنون حجم تقاضا بسیار بالا رفته و تا زمانی که تامین و فراوری بتواند خودش را با این تقاضا تطابق دهد، زمانبر خواهد بود. تصور می کنم که باید سطح فراوری افزایش یابد تا بتوانیم احتیاج را پوشش دهیم. به هر حال این کمبود در حال حاضر متاسفانه در بعضی از این داروها وجود دارد و توزیع آن هم به سمت داروخانه های منتخب و مراکز دولتی رفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 852

به "هنوز خبری از توزیع ماسک و دستکش در داروخانه ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز خبری از توزیع ماسک و دستکش در داروخانه ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید