هوای گیلان 12 درجه سرد می شود، احتمال سیلابی شدن مجدد رودخانه ها

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان از سه شنبه خبر داد و شرح داد: از اواخر وقت فردا با نفوذ سامانه بارشی و سرد شرایط برای کاهش دما، بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید فراهم می شود.

هوای گیلان 12 درجه سرد می شود، احتمال سیلابی شدن مجدد رودخانه ها

محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگاران، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: بندرانزلی با 17 درجه سلسیوس و اسب وونی با پنج درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی دمای رشت را بین شش و 18 درجه سلسیوس در نوسان دانست و اضافه کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه است؛ بنابراین در بعضی نقاط افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان از سه شنبه خبر داد و شرح داد: از اواخر وقت فردا با نفوذ سامانه بارشی و سرد شرایط برای کاهش دما، بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید فراهم می شود.

دادرس، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها را از دیگر پدیده های مورد انتظار طی فردا و پس فردا دانست و گفت: بارندگی و وزش باد موجب کاهش پنج تا 12 درجه ای میانه دمای هوای استان می شود.

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها و جاری شدن رواب آب و سیلابی شدن مسیل ها و رانش و لغزش و برخورد صاعقه وجود دارد، گفت: از صبح چهارشنبه با خروج تدریجی سامانه ناپایدار فرایند کاهش ابر و افزایش دما طی روز و یخبندان در ارتفاعات تا پایان هفته مهیا می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2009

به "هوای گیلان 12 درجه سرد می شود، احتمال سیلابی شدن مجدد رودخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای گیلان 12 درجه سرد می شود، احتمال سیلابی شدن مجدد رودخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید