هورمون عشق کلید درمان کرونا است؟

به گزارش مجله آزات وب، قبلا ثابت شده بود که هورمون اکسی توسین که در مغز فراوری می گردد و در فراوریمثل و زایمان نقش دارد، التهاب بدن ناشی از طوفان سیتوکین را نیز کاهش می دهد.

هورمون عشق کلید درمان کرونا است؟

اکسی توسین؛ هورمونی که به اصطلاح به آن هورمون عشق می گویند، به عنوان یک راه درمانی برای کووید 19، در دست آنالیز است.

به گزارش مدیسین نت؛ طوفان سیتوکین؛ یکی از جدی ترین عوارض آلوده شدن با عفونت کووید 19 است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های خود از جمله کبد و ریه حمله می نماید.

طوفان های سیتوکین می توانند افراد تمام گروه های سنی را تحت تأثیر قرار دهند؛ همچنین، طوفان های سیتوکین یکی از عوارض بیماری های خودایمنی مختلف نظیر لوپوس و بیماری استیل (فرمی از آرتریت) است. قبلا ثابت شده بود که هورمون اکسی توسین که در مغز فراوری می گردد و در فراوریمثل و زایمان نقش دارد، التهاب بدن ناشی از طوفان سیتوکین را نیز کاهش می دهد.

در مطالعه ای جدید، محققان دانشگاه تولدو در اوهایو دریافتند که به طور خاص، نوعی دارو به نام کاربتوسین که عملکردی شبیه به اکسی توسین دارد، ممکن است باعث فعال شدن سلول های ایمنی به نام سلول های T گردد که نقش مهمی در پاسخ ایمنی دارند.

سلول های T به طور مستقیم به سلول های آلوده به ویروس و سلول های سرطانی حمله می نمایند و با فراوری پروتئین خاص به نام پرفورین، منافذی در این سلول ها به وجود می آورند و موجب نابودی آن ها می شوند. علاوه بر این، تاثیر کاربتوسین نیز مشابه لوپیناویر است؛ داروی ضد رترو ویروسی تحت مطالعه به عنوان درمانی برای کووید 19.

به گفته محققان، همه این عوامل نشان می دهد که اکسی توسین ممکن است به عنوان یک درمان هدفمند برای طوفان سیتوکین در بیماران مبتلا به کووید 19 مفید باشد.

نتایج این مطالعه اخیرا به صورت آنلاین در ژورنال Physiological Genomics منتشر شده است.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1404

به "هورمون عشق کلید درمان کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هورمون عشق کلید درمان کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید