واکنش ایران به تحریم های آمریکا علیه چین

به گزارش مجله آزات وب، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به جنایات آمریکا علیه مسلمانان در سراسر دنیا، تحریم های واشنگتن علیه 28 سازمان چینی به بهانه حمایت از حقوق مسلمانان اویغور را محکوم کرد.

واکنش ایران به تحریم های آمریکا علیه چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد تحریم 28 سازمان چینی به دلیل نقض حقوق مسلمانان اویغور گفت: اعمال فراسرزمینی قوانین ملی از نظر حقوق بین الملل مردود و تحریم مالی، تجاوز به حقوق ملت ها و امنیت تجارت بین الملل محسوب می گردد.

وی ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آمریکا اضافه کرد: آمریکا با ارتکاب جنایات متعدد علیه مسلمانان بی گناه در اقصی نقاط دنیا و بویژه خاورمیانه، فاقد کمترین صلاحیت اخلاقی برای تحریم دیگران به بهانه حمایت از حقوق مسلمانان است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) اعلام نمود که 28 سازمان و شرکت امنیتی دولتی چین از جمله شرکت تجسسی ویدیویی هیک ویژن به دلیل نقض حقوق بشر از سوی پکن در استان سین کیانگ وارد فهرست سیاه تجاری واشنگتن شد.

براساس این گزارش، اداره امنیت عمومی حکومت خلق اویغور منطقه خودمختار سین کیانگ، 19 نهاد وابسته به حکومت محلی این منطقه و هشت شرکت دیگر در این فهرست قرار گرفته اند.

نام بعضی از شرکت های مشهور هوش مصنوعی چین از جمله گروه سنس تایم (SenseTime)، مگوی تکنولوژی و ژجیانگ داهو نیز در این فهرست دیده می گردد.

آمریکا چین را متهم به سرکوب، دستگیری خودسرانه جمعی و جاسوسی از شهروندان اویغور، قزاق و دیگر اقلیت های مسلمان ساکن استان سین کیانگ در غرب این کشور می نماید و مدعی است که این شرکت ها در این اقدامات با پکن همکاری نموده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 421

به "واکنش ایران به تحریم های آمریکا علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به تحریم های آمریکا علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید