واکنش ترامپ به دعوت رهبر کره شمالی

به گزارش مجله آزات وب، رئیس جمهوری آمریکا با خودداری از هرگونه اظهارنظر در مورد دعوت رهبر کره شمالی از او برای بازدید از پیونگ یانگ گفت که شرایط برای یک چنین دیداری هنوز مهیا نیست.

واکنش ترامپ به دعوت رهبر کره شمالی

متعاقب انتشار گزارشی موثق مبنی بر دعوت کیم جونگ اون از دونالد ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ در نامه ای مورخ ماه آگوست، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا کیم از وی برای سفر به کره شمالی دعوت کرده است، گفت: روابط بسیار خوب است اما نمی خواهم در این مورد نظر بدهم.

ترامپ در ادامه گفت: من از کره شمالی دیدن می کنم... زمانی در آینده و بستگی دارد چه اتفاقی بیفتد؛ مطمئن هستم که او [کیم جونگ اون] نیز تمایل خواهد داشت به آمریکا سفر کند. اما فکر نمی کنم که شرایط مهیا باشد.

شایان ذکر است که روزنامه جونگ آنگ اِلبو چاپ کره جنوبی به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که کیم جونگ اون در نامه ای که سومین هفته از ماه آگوست ارسال کرد، تمایل خود را برای برگزاری سومین نشست و دعوت مجدد از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی ابراز کرد.

در همین ارتباط، ترامپ روز نهم آگوست گفت که یک نامه بسیار زیبا از کیم جونگ اون دریافت کرده است. اما مقامات آمریکا در مورد دومین نامه دریافت شده در ماه آگوست اطلاعاتی ارائه نکردند.

گفتنی است که ترامپ و کیم از ژوئن سال گذشته سه بار با یکدیگر دیدار و در مورد راههای حل و فصل بحران بر سر برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی مصاحبه کردند؛ هرچند که تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای در این باره حاصل نشده است؛ به ویژه آنکه از آخرین نشست سران دو کشور در ماه ژوئن تاکنون، کره شمالی چندین موشک کوتاه بُرد آزمایش کرده است. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 452

به "واکنش ترامپ به دعوت رهبر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به دعوت رهبر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید