ویروس کرونا احتمالا 20 تا 50 سال پیش مخفی شده بود

به گزارش مجله آزات وب، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین تاکید کرد که احتمال دارد ویروس کووید-19 از 20، 30 یا حتی 50 سال پیش در جایی در جهان مخفی و اکنون فعال شده باشد.

ویروس کرونا احتمالا 20 تا 50 سال پیش مخفی شده بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گائو فو در مجمع 2021 جونگ گوانچون، پلتفرم ملی مهم و کلیدی برای نوآوری و گشایش در چین تاکید کرد: ما چند سال پیش متوجه شدیم که ویروس کرونا احتمالا چالش عظیمی را برای بشریت ایجاد خواهد کرد.

وی به مرور ویروس هایی که از سال 1965 میلادی تا به امروز کشف شده اند، پرداخت و افزود: بر این اساس، در سال 2004 میلادی بود که یک ویروس کرونا با نام HCoV-HKU 1 در دانشگاه هنگ کنگ جداسازی شد. اما مطالعات بعدی نشان داد که این ویروس پیشتر در نمونه ویروس ذخیره شده در یک یخچال در برزیل در سال 1995 میلادی وجود داشته است.

گائو فو گفت: ردیابی ریشه های ویروس کرونا یک سؤال علمی است و اگرچه ویروس نو امروز کووید-19 نامیده می شود، اما احتمال دارد که 20، 30 و یا حتی 50 سال قبل جایی پنهان شده باشد.

این مقام ارشد چینی از سیاست پویایی صفر چین با تمرکز بر سرکوب ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: به طور قطع پویایی صفر ویروس کرونا یک سیاست مطلوب است چرا که سیاستی علمی و مطابق با اصل اولویت زندگی است.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین ضمن تاکید بر اشتراک جهانی واکسن های ضد کرونا و تقویت برنامه ریزی اقدامات مربوط به مدیریت خطرات ناشی از عامل ابتلا به کووید-19 هشدار داد: اگر جهان واکسن هایش را به اشتراک نگذارد، ویروس را به اشتراک خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1935

به "ویروس کرونا احتمالا 20 تا 50 سال پیش مخفی شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا احتمالا 20 تا 50 سال پیش مخفی شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید