پامپئو: مادورو کنار برود، ترامپ: همه گزینه ها روی میز است

به گزارش مجله آزات وب، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در قبال ونزوئلا، خواهان برکناری نیکولاس مادورو شد.

پامپئو: مادورو کنار برود، ترامپ: همه گزینه ها روی میز است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا به تحولات اخیر در ونزوئلا واکنش نشان داد. پس از آن که خوآن گوآیدو خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، پامپئو در بیانیه ای اظهار داشت که واشنگتن از او حمایت خواهد نمود.

وزیر امور خارجه آمریکا خواهان آن شد که نیکولاس مادورو از سمت خود به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا کناره گیری کند. او همچنین از ارتش ونزوئلا خواست از آنچه کوشش برای احیای دموکراسی قلمداد کرد، حمایت نمایند.

پامپئو اظهار کرد: مردم ونزوئلا در دوره دیکتاتوری فاجعه بار مادورو بیش از اندازه رنج برده اند.

او توضیح داد: ما از مادورو می خواهیم به نفع رهبری مشروع که بازتابی از اراده مردم ونزوئلا است، کناره گیری کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا هم در تازه ترین اظهارات خود درباره ونزوئلا، اظهار داشت، در مورد وضعیت این کشور تمامی گزینه ها روی میز است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اعزام نیروهای آمریکایی به ونزوئلا را در نظر دارد، بیان نمود: ما چیزی در نظر نداریم اما همه گزینه ها روی میز است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است، در صورتی که مادورو به هر یک از اعضای مجمع عمومی یا سایر مقامات ونزوئلا آسیبی وارد کند، تمامی گزینه ها روی میز خواهد بود.

واشنگتن تایمز نیز گزارش داد، مقام های کاخ سفید گفته اند که مادورو به هر ترتیب مجبور به کناره گیری خواهد شد و در این راستا تمامی گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.

پیش از این دونالد، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که رئیس مجمع ملی ونزوئلا را که تحت کنترل مخالفان این کشور است، به عنوان رییس جمهوری موقت به رسمیت می شناسد.

رییس جمهوری آمریکا گفت که کشورش از تمام ظرفیت های مالی و توان دیپلماتیک خود برای اعمال فشار در جهت احیای دموکراسی در ونزوئلا استفاده خواهد نمود و سایر کشورها را نیز تشویق می نماید که گوآیدو را به رسمیت بشناسند.

مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا نیز پیش تر مادورو را دیکتاتور خواند و گفت که او باید از قدرت کناره گیری کند.

رهبر جناح مخالف ونزوئلا همزمان با تظاهرات گسترده ضددولتی خود را رییس جمهوری موقت این کشور خواند و سوگند یاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 151

به "پامپئو: مادورو کنار برود، ترامپ: همه گزینه ها روی میز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: مادورو کنار برود، ترامپ: همه گزینه ها روی میز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید