پاکستان پیشنهاد عربستان مبنی بر مذاکرات غیر علنی با هند را رد کرد

به گزارش مجله آزات وب، دولتمردان اسلام آباد ضمن اعلام اینکه آغاز مذاکره با هند فقط در صورت برطرف فوری حکومت نظامی در کشمیر انجام می گردد پیشنهاد کشورهای عربی را رد کردند.

پاکستان پیشنهاد عربستان مبنی بر مذاکرات غیر علنی با هند را رد کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، جزئیات تازه ای از سفر وزرای خارجه امارات و عربستان به پاکستان و دیدار با سران این کشور منتشر شد.

گزارش ها حاکی است عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در دیدار خود با سران پاکستان اعلام نموده بود: ریاض می تواند رایزن انجام مذاکره پنهانی میان هند و پاکستان باشد.

مسئولین پاکستانی ضمن رد این پیشنهاد گفتند: آنچه در کشمیر رخ می دهد مطلب پنهانی نیست و تا زمانی که هند اوضاع را به زمان پیش از لغو قوانین 370 و 35 ای برنگرداند انجام مذاکره ممکن نخواهد بود.

این مطالب در ملاقات محرمانه مسئولین عربستانی مطرح شده است و حتی مسئولین ارشد وزارت خارجه پاکستان نیز از جزئیات آن اطلاع نداشته اند.

همچنین وزاری خارجه امارات و عربستان از مسئولین پاکستانی خواسته اند تا در سخنان خود از قیاس مودی با هیتلر پرهیز نمایند.

گفته می گردد این پیشنهاد نیز توسط عمران خان رد شده و نخست وزیر پاکستان در این خصوص گفت: بازگشت شرایط عادی در روابط پاکستان و هند تنها منوط به بازگشت شرایط کشمیر به حالت خودمختاری خود است.

لازم به ذکر است عمران خان برای وارد کردن عربستان در بحران کشمیر سه بار با محمد بن سلمان تماس گرفت با این حال اقدامی جدی از سوی ریاض برای حل این مساله انجام نشده است.

هند از 43 روز پیش با نقض قوانینی که تناسب جمعیت را در کشمیر حفظ می کرد مردم این منطقه را حبس خانگی نموده است و شرایط در کشمیر به بحرانی ترین حالت خود رسیده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 424

به "پاکستان پیشنهاد عربستان مبنی بر مذاکرات غیر علنی با هند را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان پیشنهاد عربستان مبنی بر مذاکرات غیر علنی با هند را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید