پنتاگون : آمریکا در قطر دفتر امنیتی تاسیس می نماید

به گزارش مجله آزات وب، وزارت دفاع آمریکا بامداد شنبه خاطرنشان کرد که برای حمایت از نیروهای دفاع ملی افغانستان یک دفتر همکاری امنیتی در قطر تاسیس می نماید.

پنتاگون : آمریکا در قطر دفتر امنیتی تاسیس می نماید

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی گفت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تأسیس نیروهای آمریکایی افغانستان را که به فرماندهی دریادار پیتر وازلی در کابل راهنمایی می گردد، تصویب نموده است.

به گفته کربی، ژنرال کورتیس بوزارد دفتر مدیریت همکاری امنیتی دفاعی افغانستان را پشتیبانی خواهد نمود و دفتر بوزارد در قطر مستقر است. این دفتر بودجه ای را برای نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان فراهم می نماید تا پشتیبانی از هواپیما را انجام دهد.

سخنگوی پنتاگون بعلاوه تأیید کرد که نیروهای آمریکایی فرودگاه بگرام را ترک نموده اند و خروج از بگرام یک نقطه عطف اساسی در فرایند عقب نشینی به شمار میرود.

وی با تایید تخلیه پایگاه نظامی بگرام در کابل گفت: ارتش آمریکا هنوز هم صلاحیت محافظت از نیروهای افغانستان را دارد.

کربی بعلاوه خاطر نشان کرد که وزیر دفاع آمریکا موافقت کرد تا فرماندهی مأموریت ما در افغانستان از ژنرال اسکات میلر به ژنرال فرانک مک کنزی منتقل گردد. ژنرال میلر برای اقداماتی برای انتقال قدرت به ژنرال مک کنزی برای چند هفته در افغانستان حضور خواهد داشت.

کربی در پاسخ به سوالی در خصوص آن که احتمال داردکه نیروهای آمریکا بعد از افغانستان به کشور دیگری منتقل شوند، گفت: ایالات متحده در خصوص استفاده از ازبکستان یا تاجیکستان به اسم مکانهایی به منظور پایگاههای عملیاتی مجاور برای انجام عملیات در افغانستان گفت و گو نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1848

به "پنتاگون : آمریکا در قطر دفتر امنیتی تاسیس می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون : آمریکا در قطر دفتر امنیتی تاسیس می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید