پیشنهاد چین برای حضور مستقیم ارتش پاکستان در کریدور مالی پکن - اسلام آباد

به گزارش مجله آزات وب، منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که چین خواهان حضور مستقیم ارتش این کشور در کریدور مالی پکن - اسلام آباد شده است در حالی که به نظر می رسد، این موضع سبب اختلاف دولت و ارتش پاکستان خواهد شد.

پیشنهاد چین برای حضور مستقیم ارتش پاکستان در کریدور مالی پکن - اسلام آباد

با ما همراه باشید و با سفر به چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، در حالی که ساخت کریدور مالی پکن - اسلام آباد به دلیل افشاگریهای پاناما لیکس و اقامت طولانی مدت نواز شریف نخست وزیر پاکستان در لندن به تعویق افتاده است، دولت چین نیز پیشنهاد نموده تا ارتش این کشور برای تکمیل فرایند موفقیت آمیز این کریدور مالی، حضور مستقیم داشته باشد.

به نظر می رسد که پروژه مالی چین باعث ایجاد اختلاف بین دولت و ارتش پاکستان می گردد.

بر اساس منابع امنیتی پاکستان، چین همیشه به پاکستان پیشنهاد داده که برای تکمیل کریدور مالی پکن - اسلام آباد ارتش در این پروژه شامل گردد.

منابع می افزایند: دولت چین از عضویت مدیران پروژه بویژه بعضی وزرا دولت پاکستان ناراضی است، زیرا این کریدور مالی به تعویق افتاده است.

دولت چین خواهان تیم جداگانه ای برای تکمیل موفقیت آمیز این کریدور است تا این پروژه را رسما نظارت کند.

یکی از مقامات امنیتی پاکستان در خصوص نقش ارتش این کشور در کریدور مالی پکن - اسلام آباد گفت: کریدور مالی پکن - اسلام آباد به منافع استراتژیک و مالی پاکستان مرتبط است و ارتش برای موفقیت این پروژه نقش خود را ایفا خواهد نمود.

این در حالی است که سن وی دانگ سفیر چین در پاکستان ماه گذشته میلادی در ملاقات با ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش این کشور در خصوص منافع مشترک بویژه کریدور مالی پکن - اسلام آباد به بحث و گفتگو پرداخته بود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 834

به "پیشنهاد چین برای حضور مستقیم ارتش پاکستان در کریدور مالی پکن - اسلام آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد چین برای حضور مستقیم ارتش پاکستان در کریدور مالی پکن - اسلام آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید