چرا سیستم ایمنی بدن افراد واکنش های متفاوتی در برابر انگل مالاریا دارد؟

به گزارش مجله آزات وب، تهران (پانا) - تیمی از محققان در جریان مطالعات خود به دلایلی دست یافتند که می تواند پاسخی برای واکنش متفاوت سیستم ایمنی بدن افراد در برابر انگل مالاریا باشد.

چرا سیستم ایمنی بدن افراد واکنش های متفاوتی در برابر انگل مالاریا دارد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوانان، به نقل از مدیکال اکسپرس، در اولین و بزرگترین مطالعه متابولومیک جهانی در مورد بچه ها آفریقایی قبل و بعد از عفونت مالاریا، یوسف ایدغدور استادیار زیست شناسی در ابوظبی و همکارانش در مرکز ملی ساختاری در پالودیسم در بورکینافاسو درک پیشرفته مکانیسم های مولکولی طی مالاریای انسانی را نشان دادند که چگونه مطالعه تفاوت های قومی در پاسخ های متابولیکی به عفونت می تواند به توضیح منابع حساسیت و مقاومت در این بیماری کشنده کمک کند.

این مطالعه با نام تعدیل متابولوم در مصونیت تطبیقی میزبان در مالاریای انسانی که در مجله نیچر متابولیسم، منتشر شده است، بینشی را در زمینه تحقیقاتی که قبلا در خارج از محیط آزمایشگاه محدود شده بود، فراهم می کند. در مورد فعل و انفعالات انگلی با سیستم ایمنی بدن در یک میزبان زنده، به ویژه در بچه های که آسیب پذیرترین گروه سنی در برابر عفونت هستند، اطلاعات کمی در دست است. این تیم نمونه خون بچه ها دو گروه قومی در منطقه ها روستایی دورافتاده بورکینافاسو، گویین و فولانی را مورد بررسی قرار داد تا ببیند چگونه آن ها به انگل مالاریا پاسخ می دهند.

این تیم ارتقای مولکول های استروئیدی ضد ایمنی و یک علامت سرکوب کننده سیستم ایمنی قوی را در بچه ها گوین کشف کردند. مطالعه گروه قومی فولانی در زمینه حساسیت به مالاریا، تصاویر استروئیدی مخالف و واکنش ایمنی قوی تر نسبت به عفونت را نشان داد.

ایداغدور گفت: مقایسه بین اقوام به مکانیسم مولکولی اساسی اشاره دارد که می تواند نتیجه عفونت را در بچه ها تعریف کند و اینکه چگونه دو گروه انسانی می توانند به گونه ای از نظر عملکردی از یکدیگر دور شوند.

او اضافه نمود: این نتایج درک ما را در مورد چگونگی دستیابی به مداخلات درمانی بهتر مالاریا و پاسخگویی به واکسن در جمعیت تغییر خواهد داد؛ همچنین نشان می دهد پذیرش تنوع قومی در مطالعات ما برای روشن کردن مکانیسم های بیماری چقدر مفید است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1828

به "چرا سیستم ایمنی بدن افراد واکنش های متفاوتی در برابر انگل مالاریا دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سیستم ایمنی بدن افراد واکنش های متفاوتی در برابر انگل مالاریا دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید