چرا شاخص بورس منفی شد و ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟

به گزارش مجله آزات وب، پس از گذشت هفته پر فراز و نشیب بورس در حالی که پیش بینی ها مثبت بودن بازار امروز را نشان می داد اما شاخص بورس تا حدود دو ساعت اول کار خود، حدود 60 هزار واحد ریزش داشت.سیر نزولی بازار سهام تا کی ادامه دارد؟

چرا شاخص بورس منفی شد و ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟

مهدی رضایتی، کارشناش بازار سرمایه در مصاحبه با تجار ت نیوز درباره علت ریزش شاخص بورس در روز شنبه گفت: مجموعه عوامل زیادی باعث تاثیرگذاری بر بازار امروز شده اند، اما آخرین عامل اتفاقات شورای امنیت بود که به نوعی چشم انداز تورم و رشد دلار را مخدوش نموده است.

وی اضافه کرد: از طرفی از اوراق سلف نفتی انتظار می رود که نرخ سود را افزایش دهد تا بتواند نقدینگی بیشتری جذب کند که این خودش ضربه ای به بازار محسوب می گردد، غیر از این ها ما شاهد خروج پول در نهاد های عمدتا دولتی مانند پتروشیمی و خودرویی بودیم. در سوی دیگر فروش سهام عدالت و آزادسازی مرحله دوم آن چشم انداز خروج پول دیگری را نشان می دهد که مبلغش هم کم نیست و هیچ سیاست گذاری نظارتی از سوی دولت و نهاد های دولتی روی آن صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: با این تفاسیر ضعف نقدینگی به شدت قابل مشاهده است و دیگر پول کافی که محرک اصلی بازار است در چرخه نیست و در بعضی نماد ها حبس شده است. بیشتر عوامل به ضرر بازار است و حمایتی هم فعلا صورت نگرفته و شاید خیلی منطقی نباشد که به این زودی دولت از بازار حمایت کند.

ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که ریزش بورس تا چه زمانی احتمال دارد؟ گفت: پیش بینی خاصی نمی توان از فرایند بازار داشت، اما معاملات امروز نشانی از بازگشت بازار ندارد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که بازار از سوی دولت حمایت نگردد احتمالا این سیر نزولی ادامه دار خواهد بود. دولت می تواند با کاهش نرخ سود، افزایش منابع صندوق توسعه و بالا بردن سقف صندوق ها و هر ابزار کنترلی دیگری می تواند از بازار حمایت کند.

وی در انتها گفت: متغیر های بنیادی به نفع بازار نیست، نرخ سود بانکی صعودی است و چشم انداز دلار نزولی است که ترکیب این متغیر ها به نفع بازار سهام نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1285

به "چرا شاخص بورس منفی شد و ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شاخص بورس منفی شد و ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید