چپ میانه ایتالیا پیشنهاد ائتلاف با راست میانه را رد کرد

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران : ائتلاف چپ میانه ایتالیا هرگونه پیشنهادی را برای ائتلاف با رقیب راست میانه خود به رهبری سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا رد کرد.

چپ میانه ایتالیا پیشنهاد ائتلاف با راست میانه را رد کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پیر لوئیجی برسانی رهبر حزب ائتلاف چپ میانه ایتالیا که ائتلافش توانست اکثریت کرسی های مجلس عوام ایتالیا را به خود اختصاص بدهد اما در انتخابات سنا مغلوب شد، تاکید نمود، با ائتلاف راست میانه هیچ ائتلافی نخواهد نمود و اضافه کرد: راست میانه ایتالیا به رهبری برلوسکونی با هیچ مفهومی از مسئولیت فراتر از منافع خود آشنا نیست.

وی گفت: من می خواهم این مساله را شفاف بیان کنم که ایده ائتلاف بزرگ وجود ندارد و هرگز نیز وجود نخواهد داشت.

با این اظهارنظر به نظر می رسد بن بست سیاسی در ایتالیا همچنان ادامه یابد. همین مساله نگرانی ها را درباره آینده منطقه یورو افزایش داده است.

بپ گریلو رهبر جنبش پنج ستاره که در انتخابات به صندلی سوم رسید نیز اعلام نموده است که به احزاب دیگر رای اعتماد نخواهد داد و فقط ممکن است از بعضی قوانین خاص در مجلس حمایت کند.

با توجه به اینکه هیچ حزبی اکثریت کرسی ها را در مجلس عوام و سنا به صورت یکجا به دست نیاورده است، به نظر می رسد هر دولت جدیدی در ایتالیا برای تصویب سیاست های خود را مسائل فراوانی روبرو خواهد شد.

بارسانی گفت، وی برنامه های پیشنهادی خود را طوری ارائه خواهد نمود که بتواند از مجلس رای بگیرد.

وی اضافه کرد:می توان دولت جدید را یک دولت در اقلیت نامید، دولتی با هدفی محدود. هرکسی می تواند آن را به هر نامی که می خواهد بنامد، برای ما مهم نیست. مهم این است که می خواهیم دولت تغییر باشیم.

وی گفت کوشش می نماید برنامه های ریاضت مالی دولتی فعلی را تسهیل کند و اضافه کرد با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در این باره گفتگوهایی نموده است. وی تاکید نمود، سیاست مالی منجر به فاجعه می گردد.

ایتالیا دومین کشور مقرض بعد از یونان در اتحادیه اروپا است. دولت کنونی سیاست های ریاضت طلبانه فراوانی را تدوین کرد تا بتواند بخشی از بدهی های ایتالیا را پرداخت کند اما این سیاست ها تاکنون نتایج عکس داده اند.

بر اساس آمار، میزان بیکاری در ایتالیا به بالاترین حد خود در طول بیست سال گذشته یعنی 7، 11 درصد رسیده است. احزاب مخالف پیش بینی نموده اند که دولت جدید بیش از یک سال دوام نخواهد آورد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 303

به "چپ میانه ایتالیا پیشنهاد ائتلاف با راست میانه را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چپ میانه ایتالیا پیشنهاد ائتلاف با راست میانه را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید