چین اطلاع قبلی از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی نداشت

به گزارش مجله آزات وب، وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اظهار داشت که پکن هیچ گونه اطلاع قبلی از تصمیم کره شمالی برای انجام آزمایش بمب هیدروژنی نداشته است.

چین اطلاع قبلی از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی نداشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین ضمن اعلام مخالفت با اقدام پیونگ یانگ در آزمایش یک بمب هیدروژنی، تاکید نمود: پکن هیچ گونه اطلاع قبلی از تصمیم کره شمالی نداشته است.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود تاکید نمود: چین با جامعه بین المللی برای خلع سلاح شبه جزیره کره همکاری خواهد نمود.

سئول نیز در واکنش به این اقدام کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای دوست خواست تا تحریمهای بیشتری را علیه کره شمالی اعمال نمایند.

پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی تاکید نمود: اتخاذ تدابیر سخت تر لازم و لازم است، از جمله اعمال تحریمهای بیشتر از سوی شورای امنیت و کشورهای دوست.

کره شمالی نیز با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: پیونگ یانگ به توسعه تسلیحات اتمی برای دفاع و حفاظت از خود در برابر تهدیدات آمریکا ادامه خواهد داد و هرگز استفاده نماینده نخست این تسلیحات نخواهد بود، نگر آنکه تمامیت و حاکمیت ارضی این کشور تهدید گردد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ماه گذشته میلادی خاطرنشان کرده بود که پیونگ یانگ یک بمب هسته ای ساخته است، ادعایی که با بدبینی متخصصین بین المللی روبرو شده بود.

اولین حدس ها درباره یک آزمایش هسته ای احتمالی توسط زلزله نگارهایی مطرح شد که خاطرنشان کردند یک تکانه 5.1 ریشتری را نزدیک سایت آزمایشات اتمی این کشور، ثبت نموده اند.

پایگاه اینترنتی شبکه زمین لرزه چین این تکانه را به عنوان انفجاری احتمالی توصیف کرد. دولت ژاپن نیز خاطرنشان کرد که این تکانه به احتمال بسیار زیاد یک آزمایش هسته ای بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 760

به "چین اطلاع قبلی از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اطلاع قبلی از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید