چین: اظهارات پمپئو سرشار از جهالت و کوته بینی است

به گزارش مجله آزات وب، سخنگوی وزارت خارجه چین از سخنان وزیر خارجه آمریکا به شدت انتقاد کرد.

چین: اظهارات پمپئو سرشار از جهالت و کوته بینی است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از تلویزیون چین، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین حملات اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کشورش را نشان دهنده بی احترامی به حقیقت و جهالت، غرور و کوته بینی دانست که باعث اتحاد بیشتر مردم چین و گسترش همکاری آنان با مردم کشور های دیگر برای آینده ای روشن برای انسانیت خواهد شد.

بر این اساس، سخنگوی وزات امور خارجه چین در نشستی خبری در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه پکن اصلی ترین تهدید دوران فعلی به شمار می رود، تاکید کردمایک پمپئو در کسوت وزیر خارجه آمریکا بدون در نظر دریافت نحوه همکاری بین المللی برای ارتقای سلامت و فرصت شغلی برای مردم آمریکا در زمانی که به دلیل کووید 19، بحران سلامت در این کشور وجود دارد و بحران بیکاری این کشور را فرا گرفته است به صورت مداوم اتهام هایی را علیه چین مطرح می نماید.

وی اضافه کرد: هدف پمپئو دور کردن توجهات و تامین منافع خودخواهانه با مانور های سیاسی است و این امر کاملا بدیهی و روشن است. در حملات وی به چین، نشانه ای از احترام به حقیقت به چشم نمی خورد و سخنان او ملغمه ای از دروغ های سیاسی است. چین در بسیاری از موقعیت ها موضع خود را به صورت روشن برای جامعه جهانی و افکار عمومی خود اعلام نموده است.

این مقام چینی خاطر نشان کرد: آنالیز های اخیر از سوی یک نهاد آمریکایی نشان می دهد 95 درصد یعنی اکثریت قاطع مردم چین به دولت خود اعتماد دارند. بعضی از سران کشور های دیگر نیز گفته اند که سیاست با چین را براساس منافع خود برمی گزینند و قرار نیست کورکورانه به دنبال آمریکا بروند و تمایلی ندارند بین چین و آمریکا، جانب کسی را بگیرند.

وی توضیح داد: به دور از ذهنیت جنگ سرد و منافع خودخواهانه، پمپئو و افرادی مانند او کوشش می نمایند جامعه جهانی را به ابزاری علیه چین تبدیل نمایند. نه جامعه جهانی و نه انسان های عاشق صلح به این موضوع تن نمی دهند و مردم چین نیز مرعوب این اقدامات نمی شوند و این اقدامات محکوم به شکست هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1261

به "چین: اظهارات پمپئو سرشار از جهالت و کوته بینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: اظهارات پمپئو سرشار از جهالت و کوته بینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید