چین و آمریکا مذاکرات تجاری سازنده ای داشتند

به گزارش مجله آزات وب، خبرگزاری دولتی شینهوا امروز (شنبه) گزارش داد، چین و ایالات متحده آمریکا گفت وگوهای سازنده ای درباره تجارت در واشنگتن برگزار کردند.

چین و آمریکا مذاکرات تجاری سازنده ای داشتند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرگزاری شینهوای چین بدون ذکر جزئیات دیگری گزارش داد، دو کشور برای حفظ ارتباطات روی مسائل مرتبط توافق کردند و درباره جزئیات دور بعدی گفت وگوهای تجاری در ماه اکتبر رایزنی کردند.

اختلافات تجاری چین و ایالات متحده بر سر تعرفه واردات و صادرات محصولات است. دو کشور تعرفه های تلافی جویانه علیه یکدیگر اعمال نموده اند و امید می رود با حصول توافقی میان طرفین، بحران تجاری موجود که روی کشورهای دیگر هم تاثیر می گذارد، حل و فصل گردد.

این گزارش در حالی منتشر می گردد که پایگاه خبری هافینگتون پست گزارش داد، مذاکره کنندگان تجاری چین بعد از اینکه دونالد ترامپ روز آدینه گفت که تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2020 به یک توافق تجاری احتیاج ندارد، سفرشان را به آمریکا کوتاه کردند. این تحولات امید عقد یک توافق تجاری در آینده نزدیک را از بین برد و به بازارهای اقتصادی شوک وارد کرد. شبکه خبری سی ان بی سی هم از بازگشت زودهنگام نمایندگان چین به کشورشان اطلاع داد.

ترامپ آدینه در جمع خبرنگاران تاکید نمود، احتیاجی به توافق تجاری با چین پیش از انتخابات 2020 ندارد چون به رغم نگرانی ها درباره رکود، اقتصاد آمریکا به شدت قوی است. او اضافه کرد: من به دنبال یک توافق جزئی نیستم؛ دنبال یک توافق کامل هستم. مردم می دانند که ما عملکرد فوق العاده ای داریم... ما تحت تاثیر قرار نمی گیریم.

در همین حال، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا با صدور بیانیه ای مذاکرات دو روزه را سازنده توصیف کرد و گفت مذاکراتی در سطح بالاتر برای ماه آینده برنامه ریزی شده است. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 391

به "چین و آمریکا مذاکرات تجاری سازنده ای داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و آمریکا مذاکرات تجاری سازنده ای داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید