کاهش واردات نفت سومین خریدار سابق نفت ایران

به گزارش مجله آزات وب، اقتصاد نیوز : هند به دلیل پایین آمدن قابل توجه قیمت های نفت و کاهش حجم واردات در میان کاهش تقاضای سوخت، هزینه کمتری برای واردات نفت خام بین آوریل و ژوئیه سال 2020 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پرداخت کرده است.

کاهش واردات نفت سومین خریدار سابق نفت ایران

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از اویل پرایس، دلیل کسادی بین المللی بازار نفت، لایحه واردات نفت خام هند در آوریل تا ژوئیه، سه ماهه اول سال اقتصادی هند ، 12.4 میلیارد دلار بود. دارماندرا پرادان وزیر نفت هند، روز دوشنبه به مجلس گفت: در قبال این مبلغ، هند 57.2 میلیون تن نفت خام وارد کرده است. این در حالی است که سال گذشته با 36.2 میلیارد دلار تنها 74.9 میلیون تن نفت وارد کرد.

در ماه آوریل، هند، سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان، در شکار نفت ارزان قیمت بود زیرا قیمت های بین المللی نفت در ماه آوریل به طور متوسط زیر 20 دلار در هر بشکه بود. به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز وزیر نفت هند گفت: هند در ماه آوریل 3.1 میلیارد دلار برای خرید 16.6 میلیون تن نفت خام هزینه کرد بود، در حالی که آوریل سال گذشته 9.7 میلیارد دلار برای 19.7 میلیون تن نفت خام هزینه کرد.

انبار های پر از نفت ارزان هند

هند، مانند چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، در آوریل از کمترین قیمت نفت در دهه های گذشته برای تهیه نفت خام استفاده کرد. اما برخلاف چین، در هند، تقاضای نفت بعد از شیوع کرونا افزایش نیافته است. زیرا هند پس از بازگشایی ملی، مجبور به اعمال قرنطینه منطقه ای شد.

تقاضا برای سوخت در هند، که در قرنطینه اولیه در سراسر کشور 60 درصد سقوط کرد، مجدداً در ماه اوت کاهش یافت، که بزرگترین کاهش ماهانه از ماه آوریل به شمار می رود، زیرا اعمال قرنطینه های محلی بر تحرک و فعالیت اقتصادی نیز تأثیر بسیاری دارد. کاهش حجم واردات نفت هند همچنین می تواند نگرانی در بازار نفت را شدت دهد. واردات این کشور در ژوئن به کمترین میزان خود در بیش از 5 سال گذشته و در ژوئیه در میان قرنطینه های محلی به پایین ترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1333

به "کاهش واردات نفت سومین خریدار سابق نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش واردات نفت سومین خریدار سابق نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید