کشف تعدادی اشیاء تاریخی از قاچاقچیان در نقده آذربایجان غربی

به گزارش مجله آزات وب، رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نقده در آذربایجان غربی از کشف تعدادی اشیاء تاریخی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه در این شهرستان اطلاع داد.

کشف تعدادی اشیاء تاریخی از قاچاقچیان در نقده آذربایجان غربی

حامد پرورش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: درپی وصول خبر مبنی بر نگهداری و فروش اشیاء عتیقه در یکی از منازل شهر نقده، اکیپی از پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان به همراه نیروی انتظامی و با دستور قضائی، به محل اعزام شده که در نهایت منجر به کشف تعدادی اشیای فرهنگی - تاریخی و دستگیری عوامل مرتبط شد.

وی ادامه داد: در این عملیات مشترک یگان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی،تعداد 3 نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و اشیاء موجود که شامل مجسمه های سفالی، تعدادی سکه، سنگهای شکلدار، کوزه و اشیاء تزئینی بود کشف و ضبط شد.

پرورش اضافه کرد: یک عدد دستگاه فلزیاب و یک دستگاه تراش سنگ نیز در این عملیات کشف و ضبط و در اختیار نیروهای انتظامی و یگان میراث فرهنگی شهرستان نهاده شد و در نهایت باند 3 نفره ای که به خرید و فروش و حفاری اشیاء عتیقه مشغول بودند، متلاشی شد.

وی ادامه داد: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیزات، هرگونه حفاری غیر مجاز و خرید و فروش اشیاء و اموال فرهنگی - تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیاء و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 565

به "کشف تعدادی اشیاء تاریخی از قاچاقچیان در نقده آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تعدادی اشیاء تاریخی از قاچاقچیان در نقده آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید