گفت وگوی تلفنی عبدالمهدی با نخست وزیر کانادا

به گزارش مجله آزات وب، نخست وزیر مستعفی عراق در ادامه رایزنی های فشرده برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور، در تماس تلفنی با همتای کانادایی اش در این باره تبادل نظر کرد.

گفت وگوی تلفنی عبدالمهدی با نخست وزیر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سومریه نیوز، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق با صدور بیانیه ای اظهار داشت، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و عادل عبدالمهدی در جریان این گفت وگوی تلفنی علاوه بر مساله خروج نیروهای آمریکایی ، به آنالیز تحولات منطقه، ممانعت از تنش، روابط دوجانبه و همچنین همکاری جهت مبارزه با تروریسم پرداختند.

عبدالمهدی نیز بر تمایل کشورش به تقویت روابط میان عراق و کانادا و تداوم همکاری علیه تروریسم تاکید نمود.

نخست وزیر مستعفی عراق در جریان این گفت وگوی تلفنی همچنین بر موضع عراق و کوشش این کشور برای دور نگه داشتن تنش ها و درگیری های نظامی از منطقه و مقابله با خطرات آن، کوشش ها جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش و تصمیم خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید نمود.

نخست وزیر کانادا نیز نسبت به تداوم همکاری دوجانبه و یکپارچه سازی کوشش ها علیه تروریسم ابراز امیدواری کرد.

ترودو بر لزوم توقف پیامدهای بحران کنونی، سرانجام دادن به تنش ها، کوشش برای برقراری آرامش و قرار نگرفتن منطقه و دنیا در معرض خطرات جنگ تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 872

به "گفت وگوی تلفنی عبدالمهدی با نخست وزیر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی عبدالمهدی با نخست وزیر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید