10 درصد ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دانشجویان بین المللی اختصاص می یابد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که به دنبال پذیرش دانشجوی خارجی هستیم تا دانشگاه 10 درصد از ظرفیت خود را به دانشجویان بین المللی اختصاص دهد، اضافه کرد: طی یک ماه گذشته حدود 85 مهمان خارجی از17 دانشگاه خارجی در تبریز حضور پیدا کردند.

10 درصد ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دانشجویان بین المللی اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدحسین صومی در مراسم اعطای نشان استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز به استاد رحیم رحمان زاده - پایه گذار جراحی مدرن ارتوپدی و تروماتیک ارتوپدی در سطح بین المللی و رئیس مرکز بین المللی جراحی مفاصل و استخوان برلین، ضمن بیان این مطلب، بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی را از وظایف اصلی دانشگاه ها دانست و اضافه نمود: بهره مندی از حضور اساتید افتخاری در حوزه بین المللی سازی حائز اهمیت بوده و طی سال های گذشته به همت حضور اساتید، دوره های متمادی و پروژه های مشترک در سطح بین المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اجرا گردیده است.

محمدحسین صومی بیان نمود: ارتباط استاد رحمان زاده با گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریزبرایمان افتخار است.

وی با اشاره به قدمت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: اولین دانشکده پرستاری کشور با بیش از 100 سال قدمت در تبریز مستقر است، همچنین بیش از 30 مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف، بیش از پنج پژوهشکده، 9 هزار نفر دانشجو، 900 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می نمایند.

صومی اضافه نمود: 178 رشته تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که 32 درصد آن در دوره چهار ساله دانشگاه به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وجود خانه بهداشت در بیش از یک هزار روستای ذربایجان شرقی، گفت: بیش از 300 مرکز سلامت، 42 بیمارستان و 11 بیمارستان آموزشی در استان وجود دارد.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال حاضر در حوزه خدمات و درمان و بهداشت، دارو و غذا از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان سه دانشگاه برتر در مدیریت منابع، لوح تقدیر و در جشنواره رجایی نیز عنوان خدمت برتر را دریافت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تبریز درحوزه پژوهش رتبه سوم کشوری را کسب کرد، همچنین براساس رتبه بندی بین المللی سال 2018، بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران صندلی دوم و صندلی نهم را در بین دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که برنامه ریزی عملیاتی در وزارت بهداشت در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی را به 10 منطقه تقسیم کردند، اضافه نمود: ما نیز جزو منطقه کشوری هستیم و بیش از دو هزار فعالیت در حوزه های ده گانه دانشگاه انجام دادیم که با ارسال مستندات فعالیت ها به تهران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز از 100 نمره 96 را کسب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه بیش از چهار هزار فرآیند در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام می گردد، 350 هزار نفر سالانه و روزانه حدود هزار نفر در بیمارستان های دانشگاه بستری می شوند.

صومی اضافه نمود: جهت گیری دانشگاه در حوزه خدمات، حوزه پژوهشی و دانشجویی رو به تکامل است.

وی با بیان این که گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بخش فعالی است که حدود 80 درصد بخش ارتوپدی بیمارستان آموزشی را برعهده دارند، گفت: براساس آخرین ارزیابی اساتید تهران از گروه ارتوپدی تبریزو مجموعه زیر ساخت ها و نیروی فنی تبریز وضعیت مطلوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام عملیات اجرایی بیمارستان ارتوپدی و مغز و اعصاب 725 تخت خوابی تبریز تا سرانجام سال اطلاع داد و اضافه نمود: بیش از 50 درصد بخش های این بیمارستان مربوط به گروه ارتوپدی است تا خدمات مطلوبی برای مردم ارائه گردد.

پایه گذار جراحی مدرن ارتوپدی و تروماتیک ارتوپدی و رئیس مرکز بین المللی جراحی مفاصل و استخوان برلین نیز در این مراسم، اظهار کرد: برای بنده افتخار است که از سوی دانشگاه با اعطای چنین مقامی، وظایفی را برعهده بگیرم، امیدوارم بتوانم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهم.

پروفسور رحیم رحمان زاده بزرگ ترین وظیفه خود را ایجاد ارتباط مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه های مختلف آلمان دانست و گفت: امیدوارم در انجام این وظیفه موفق شوم و همواره کوشش می کنم برای پیشرفت این دانشگاه خدمت کنم.

لازم به ذکر است؛ پروفسور رحیم رحمان زاده، پایه گذار جراحی مدرن ارتوپدی و تروماتیک ارتوپدی و رئیس مرکز بین المللی جراحی مفاصل و استخوان برلین است و به دنبال ایجاد بیمارستان تخصصی سوانح در تبریز است.

پروفسور رحمان زاده برنده جایزه جراحی و دارای مدال درجه یک لیاقت از رئیس جمهوری آلمان به واسطه نوآوری های مهم و بدیع در رشته ارتوپدی است.

تاکنون مقالات، تالیفات و کتب متعددی در زمینه ارتوپدی از پروفسور رحمانزاده چاپ و منتشر گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 31

به "10 درصد ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دانشجویان بین المللی اختصاص می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دانشجویان بین المللی اختصاص می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید