120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان پرداخت می گردد

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری اردبیل، ابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: برای اولین بار در تاریخ کشور دولت لایحه دو فوریتی پرداخت تسهیلات به عشایر، مرزنشینان و روستائیان را به منظور ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان پرداخت می گردد

وی بیان داشت: پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق مرزی و روستایی به ترتیب با 10 و 20 درصد آورده در دستور کار واقع شده است و کارمزد این تسهیلات بین چهار تا شش درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه سقف تسهیلات پرداختی به عشایر و روستائیان برای هر طرح 150 میلیارد ریال است، توضیح داد: پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیارد ریال در اختیار استانداران استانها است.

وی افزود: بعد از سه سال باز پرداخت تسهیلات شروع خواهد شد و این مدت دوره تنفس برای سرمایه گذران است تا پس از بهره برداری و سود دهی طرح ها اقساط خود را در شش سال پرداخت نمایند.

رضوی ادامه داد: دولت برای ساکنان شهرهای کمتر از 10 هزار نفر نیز 10 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش با کارمزد 10 درصد پرداخت می نماید.

رضوی با بیان اینکه حمایت از عشایر، روستائیان و مناطق محروم یکی از اولویت های دولت است، متذکر شد: اعتقاد داریم که با ایجاد اشتغال و مشارکت اقتصادی در روستاها از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع تسهیلات در نظر گرفته گردیده به عشایر و روستائیان کشور، سه هزار و 540 میلیارد ریال سهم استان اردبیل است، تاکید نمود که این رقم با 2.95 درصد کل تسهیلات را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 51

به "120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید