2 نفر بر اثر گازگرفتگی در سپاهان شهر اصفهان جان باختند

به گزارش مجله آزات وب، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نشت گاز مونواکسیدکربن در سپاهان شهر اصفهان جان 2 نفر از اعضای یک خانواده را گرفت.

2 نفر بر اثر گازگرفتگی در سپاهان شهر اصفهان جان باختند

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نشت گاز مونواکسیدکربن در سپاهان شهر اصفهان جان 2 نفر از اعضای یک خانواده را گرفت.

فرهاد کاوه آهنگران روز شنبه در کفت و گو با ایرنا اضافه نمود: ساعت هشت صبح امروز شهروندان خیابان توحید سپاهانشهر، جوابگو نبودن یکی از واحدهای همکف مجتمع مسکونی 4 طبقه را در تماس با سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اطلاع دادند.

وی ادامه داد: اکیپ امداد و نجات بلافاصله از ایستگاه شماره 13 به محل حادثه اعزام و با توجه به فوریت موضوع درب واحد 30 متری باز شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه نمود: آتش نشانان در بدو ورود با دو نفر آقا 48 ساله و 20 ساله روبرو شدند که بدلیل توجه نداشتن به اصول ایمنی نصب و استفاده از وسائل گرمایشی و به تائید عوامل اورژانس شهر قبل از رسیدن اکیپ اعزامی با احتمال گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

وی افزود: علت دقیق وقوع این حادثه به عهده مراجع قضایی و انتظامی و پزشکی قانونی است اما شواهد و آنالیز های اولیه صحنه حادثه نشان از احتمال گاز گرفتگی دارد .

کاوه آهنگران از همشهریان خواست نسبت به بازدید مجدد وسائل گرمایشی خود اقدام نمایند.

منوکسیدکربن، گازی بیرنگ و بی بو یا همان قاتل نامرئی با شروع فصل سرما با آماری گسترده تر اما آرام و بیصدا خانواده هایی را عزادار می نماید و هرساله با شروع فصل سرما میزان مسمومیت با CO افزایش مییابد.

عمده ترین منبع فراوری این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن فراوری گاز منوکسید کربن امکان پذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1379

به "2 نفر بر اثر گازگرفتگی در سپاهان شهر اصفهان جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 نفر بر اثر گازگرفتگی در سپاهان شهر اصفهان جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید