اجرای طرح آموزش و پرورش شناختی با نرم افزار تعاملی هوشمند

به گزارش مجله آزات وب، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از اجرای طرح آموزش و پرورش شناختی با یاری نرم افزار تعاملی هوشمند اطلاع داد.

اجرای طرح آموزش و پرورش شناختی با نرم افزار تعاملی هوشمند

به گزارش خبرنگاران، احسان پازوکی، مجری طرح با بیان این که با هدف پرورش و شکوفایی استعداد و توانایی های افراد و نیز ترویج و ارتقای دانش علم شناختی، طرح پژوهشی تاثیر نرم افزار تعاملی هوشمند مبتنی بر جریان یادگیری بر زبان آموزی در حال انجام است، اظهار کرد: در این طرح پژوهشی کوشش است با طراحی نرم افزار تعاملی هوشمند، آموزش زبان بر اساس توانمندی های شناختی، ارزیابی تأثیر نرم افزار بر یادگیری زبان با در نظر دریافت تفاوت های شناختی کاربران، سبک و جریان یادگیری زبان آموز و ارتباط بین سبک های یادگیری با محتوای آموزشی مورد مطالعه قرار گیرد. وی ادامه داد: در این طرح پژوهشی تأثیر و کاهش بارشناختی یادگیری، ارتباط بین سبک های شناختی افراد و چگونگی بکارگیری تجهیزات فناورانه نوین، ابزارهای هوشمند، مدل ها و سبک های شناختی و یادگیری نیز آنالیز می گردد. وی درباره اهداف انجام این طرح تحقیقاتی گفت: هدف اصلی در آموزش و پرورش شناختی با استفاده از نرم افزار تعاملی هوشمند این است که با شناخت توانایی های درونی فرد، زیرساختی جهت کسب دانشی عمیق و آموزشی لذت بخش فراهم گردد. مجری طرح در حوزه علوم شناختی همچنین ابراز کرد: آموزش و پرورش شناختی و ترسیم مدل یادگیری شناختی بر اساس تفاوت های فردی و جریان یادگیری تعاملی هدف اصلی این طرح است که یکی از تاثیرگذارترین حیطه های پژوهش در علوم زبان شناختی است. پازوکی توضیح داد: آموزش و پرورش شناختی و ترسیم مدل یادگیری شناختی تاثیر مستقیمی در شناخت و پیش بینی رفتارهای زبان آموز، مدیریت رفتاری مدرس زبان و زبان آموز، شخصی سازی آموزش و پرورش و استانداردسازی محتوای آموزشی و نحوه ارائه محتوی به زبان آموز دارد. به گفته وی، به وسیله این پژوهش، بومی سازی این حوزه علمی در کشور و همچنین ارتقای سطح دانش محض در دو رشته آموزش زبان و مهندسی به وسیله تلفیق ابزارها و کاربردی کردن نظریه ها و رویکردهای هر دو رشته فراهم می گردد. این محقق همچنین شرح داد: مدل های ارائه شده در این طرح منجر به کاهش هزینه های مرتبط با راستی آزمایی مدل ها و فرضیه ها در این زمینه پژوهشی در آینده می گردد و ترسیم مدل زبان آموز ایرانی بر اساس ویژگی های شناختی می تواند منجر به استخراج عوامل معین کننده موفقیت علمی و تجاری نرم افزارهای تعاملی هوشمند در حوزه آموزش زبان در کشور گردد. دکتر پازوکی خاطر نشان کرد: یافته های علمی در جریان این طرح پژوهشی می تواند حرکت در مسیر مرزهای آموزش و پرورش شناختی را فراهم کند و منجر به فراوری دانش در قالب نشر مقالات در مجلات معتبر بین المللی گردد. وی همچنین گفت: بهره گیری از روش های آموزش و پرورش شناختی در آموزش موثرتر و مطلوب تر، فراوری مواد آموزشی و یاری آموزشی مبتنی بر تفاوت های فردی و نیز ارتقای استفاده از یادگیری سیار زبان در آموزش به وسیله نرم افزار هوشمند تعاملی از کاربردهای این طرح تحقیقاتی در مراکز علمی و تحقیقاتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 140

به "اجرای طرح آموزش و پرورش شناختی با نرم افزار تعاملی هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح آموزش و پرورش شناختی با نرم افزار تعاملی هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید