اهمیت کیفیت مدالی در بازی های آسیایی؛ رتبه ششم و 20 طلا بهترین نتیجه تاریخ نیست!

به گزارش مجله آزات وب، وزیر ورزش و جوانان در حالی از ثبت تاریخی ترین نتیجه ورزش در بازی های آسیایی صحبت نموده که ملاک مقایسه کیفیت مدالی است، نه کمیت.

اهمیت کیفیت مدالی در بازی های آسیایی؛ رتبه ششم و 20 طلا بهترین نتیجه تاریخ نیست!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کاروان ورزشی ایران در حالی در بازی های آسیایی 2018 شرکت کرد که با 378 ورزشکار موفق به کسب 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز شد و پس از چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان در رده ششم ایستاد.

ثبت این نتیجه اظهارنظرهای مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را درخصوص موفقیت کاروان ایران طی یک هفته اخیر به دنبال داشته است. سلطانی فر طی روزهای اخیر چندین بار از ثبت بهترین نتیجه تاریخ پس از پیروزی انقلاب صحبت نموده که از جمله آنها می توان به نشست هفته گذشته ستاد عالی بازی های آسیایی و پاراآسیایی و همچنین مراسم افتتاح استادیوم شهدای اسلام شهر اشاره نمود، در این خصوص باید به چند نکته مهم اشاره نمود:

حرف سلطانی فر از این جهت که بیشترین مدال در یک دوره بازی های آسیایی پس از پیروزی انقلاب به ثبت رسیده، درست است و نمی توان به آن ایرادی گرفت، اما این قطعاً تاریخی ترین نتیجه پس از پیروزی انقلاب نبوده است. ملاک در رویدادهایی همچون بازی های المپیک و آسیایی رنگ مدال است و همین موضوع نیز صندلی کشورها در جدول مدالی را معین می نماید. کاروان ایران در بازی های 2018 اندونزی 20 طلا گرفت، این در حالی است که در بازی های آسیایی 2014 اینچئون موفق به کسب 21 طلا گردیده بود، بنابراین نمی توان از نتیجه به ثبت رسیده در اندونزی به عنوان بهترین نتیجه پس از پیروزی انقلاب نام برد.

همان طور که عنوان شد، کاروان ایران در بازی های 2018 در رده ششم ایستاد، در حالی که کشورمان توانسته پس از پیروزی انقلاب دو بار رتبه چهارمی در سال های 1986 سئول و 2010 گوانگجو را تجربه کند، بنابراین از این حیث هم نمی توان عملکرد کاروان ایران در اندونزی را بهترین نتیجه پس از پیروزی انقلاب دانست.

کاروان ایران با 378 ورزشکار به اندونزی اعزام شد و 20 طلا کسب کرد، در حالی که در بازی های آسیایی 2014 اینچئون 276 ورزشکار ایرانی حضور داشتند که حاصل کوشش آنها 21 طلا بود، این نشان می دهد که کاروان کشورمان با 102 ورزشکار بیشتر، یک طلا نیز کمتر کسب نموده است.

به گزارش خبرنگاران، در چنین شرایطی که کاروان ایران نه به لحاظ رنگ مدال و نه رتبه در صندلی مدالی نتوانسته نسبت به دوره های گذشته موفق ظاهر گردد، معین نیست که چرا سعی می گردد که این عملکرد به عنوان بهترین نتیجه تاریخ ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح گردد، این همان ابهامی است که مسئولان می توانند راجع به آن صحبت و شفاف سازی نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 41

به "اهمیت کیفیت مدالی در بازی های آسیایی؛ رتبه ششم و 20 طلا بهترین نتیجه تاریخ نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت کیفیت مدالی در بازی های آسیایی؛ رتبه ششم و 20 طلا بهترین نتیجه تاریخ نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید