بروز بیماری های روده ای در کمین برخی مناطق حواشی شهر بجنورد

به گزارش مجله آزات وب، سرپرست مرکز بهداشت بجنورد از کمین بروز بیماری های روده ای در برخی مناطق حواشی این شهر اطلاع داد.

بروز بیماری های روده ای در کمین برخی مناطق حواشی شهر بجنورد

دکتر ابراهیم بازخانه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به اعلام گزارشی مبنی بر این که در برخی کوچه های حواشی شهر بجنورد فاضلاب رها گردیده و این فاضلاب ها در کوچه ها باقی مانده بود، گفت: کارشناسان ذی ربط به مناطق اعلام گردیده فرستاده شدند و آنالیز های لازم به عمل آمد.

وی با بیان این که در برخی از این کوچه ها شرکت آب و فاضلاب، آسفالت کوچه را حفاری و طرح فاضلاب را اجرا نموده بود، اضافه نمود: اما هنوز حفاری انجام گردیده توسط شهرداری مرمت نگردیده بود و از سوی دیگر ساختمان سازی هایی نیز انجام گردیده بود که نخاله ها رها گردیده بودند.

بازخانه در پاسخ به این پرسش که برخی خانواده ها فاضلاب حاصل از شست وشوی ظروف، لباس و ... را به داخل کوچه انتقال می دهند و از سوی دیگر توان مالی لازم برای این که به فاضلاب شهری متصل شوند را ندارند؟ اظهار کرد: با خانواده های یکی از محلات صحبت شد تا در صورت عدم توانایی اتصال به فاضلاب شهری، چاه هایی را در داخل حیات منزل حفر و از انتقال فاضلاب به داخل کوچه ها جلوگیری نمایند.

وی توضیح داد: گزارش کامل از وضعیت محلات گزارش گردیده با این مسائل تهیه گردیده است و قرار بر این است تا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح گردد.

به گفته وی، رهاسازی فاضلاب و نخاله های ساختمان احتمال خطر ابتلا به بیماری های روده ای را در میان ساکنان منطقه فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 37

به "بروز بیماری های روده ای در کمین برخی مناطق حواشی شهر بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروز بیماری های روده ای در کمین برخی مناطق حواشی شهر بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید