تا سال 2020؛ گوگرد سوخت کشتی ها به کمتر از نیم درصد می رسد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس واحد حمل ونقل دریایی و لجستیک اداره کل حمل ونقل اتحادیه اروپا گفت:تا سال 2020 باید گوگرد سوخت کشتی ها به کمتر از نیم درصد برسد.

تا سال 2020؛ گوگرد سوخت کشتی ها به کمتر از نیم درصد می رسد

به گزارش خبرنگار ؛ ساندرو سانتاماتو رئیس واحد حمل ونقل دریایی و لجستیک اداره کل حمل ونقل اتحادیه اروپا در مراسم سمینار آموزشی، لجستیک و زنجیره حمل و نقل با بیان اینکه سیاست حمل ونقل اتحادیه اروپا در مورد ایران و دیگر کشورها در حوزه حمل ونقل، کارآمد بودن با محیط زیست در جهت توسعه پایدار است گفت: در سه دهه گذشته عرصه حمل ونقل دریایی تحولات زیادی نداشته اما اتفاقات بزرگ و پر تحول در آینده در زمینه پایداری زیست محیطی رخ خواهد داد زیرا که استفاده از بسیاری از مواد در صنعت تاکسیرانی به زودی ممنوع می گردد.

وی توضیح داد: در سال 2017 تلاشی جهت بازبینی سیاست های اتحادیه اروپا صورت گرفت تا تعیین گردد تا چه حد می تواند اولویت های دریایی را در نظر بگیرد.

سانتاماتو اضافه کرد: بحث دیجیتالی فعالیت ها و کاهش تصدی گری بخش های دولتی حضور افراد در کف فعالیت ها و نظارت توسط وردهای دیجیتال و آخرین بخش تمرکز نیروی انسانی است تا بتوانیم شرایط کار و زندگی آنها را بهبود ببخشیم.

رئیس واحد حمل ونقل دریایی رقابت پذیری را یکی از مقوله های مهم در عرصه حمل ونقل از نگاه اروپا مطرح نمود و اضافه کرد: در بحث رقابت پذیری باید شرایطی برابر به خصوص در بحث های دریایی به وجود بیاوریم.

وی توضیح داد: باید بتوانیم در حوزه لجستیک و حمل ونقل دریایی ارتباطات و فعالیت های دریایی را به یک هم افزایی مناسب برسانیم و در نهایت به اثربخشی در کنار یکدیگری منجر کنیم.

سانتاماتو توضیح داد: در بحث فعالیت های دریایی باید این فعالیت ها در نزدیکی دریا و آبهای عمیق صورت گیرد زیرا که کشتی رانی به تنهایی موثر نیست و در کنار حمل ونقل باید فعالیت های لجستیکی ایجاد کنیم.

رئیس واحد حمل ونقل دریایی با بیان اینکه بسیاری از مسائل در زنجیره لجستیک به ارتباطات مرتبط است اضافه کرد: در اتحادیه اروپا سیاست ها به گونه ای است که زیرساخت های حقیقی با کیفیتی ایجاد و در کنار آن تبادل اطلاعات و تجربه را باید داشته باشیم و زمانی که زیرساخت فیزیکی ایجاد می گردد نیازمند زیرساخت تبادل اطلاعات نیز می شویم.

وی گفت: بحث محیط زیست بسیار مهم است و از ابتدای سال 2020 مقرر شده کشتی ها نفت بسیار کم گوگرد استفاده نمایند و حداکثر مجاز در سوخت نیم درصد است و همین موضوع باعث کاهش ورود گوگرد به جو زمین می گردد.

سانتاماتو در سرانجام گفت: همه افراد در حوزه حمل ونقل زندگی مشترکی با یکدیگر دارند و همین بهانه ای است که سیاست های زیست محیطی تدوین شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 96

به "تا سال 2020؛ گوگرد سوخت کشتی ها به کمتر از نیم درصد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سال 2020؛ گوگرد سوخت کشتی ها به کمتر از نیم درصد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید