ترامپ: چین فورا تعرفه ها بر روی محصولات کشاورزی را لغو کند

به گزارش مجله آزات وب، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده از چین خواست تا فورا تمام تعرفه ها بر روی محصولات کشاورزی آمریکا را لغو کند.

ترامپ: چین فورا تعرفه ها بر روی محصولات کشاورزی را لغو کند

به گزارش یورونیزو، وی با انتشار توییتی تاکید نمود که در حال حاضر مذاکرات تجاری میان کشور پیشرفت خوبی دارد و به همین دلیل اعمال تعرفه بر روی محصولات چینی را متوقف می نماید. قرار بود تعرفه های جدید از اول ماه مارس امسال میلادی اعمال شوند.

بعد از شروع جنگ تجاری میان چین و آمریکا، دو کشور توافق کردند که به مدت 90 روز اختلاف ها را متوقف نمایند تا نتیجه مذاکرات تجاری تعیین گردد. این مهلت روز اول مارس به خاتمه رسید.

لری کادلو، یکی از نزدیک ترین مشاوران اقتصادی آقای ترامپ روز پنجشنبه گفته بود که توافق اقتصادی میان پکن و واشنگتن تقریبا نهایی شده و قرار است دیداری میان روسای جمهوری دو کشور به منظور امضای توافق جدید برنامه ریزی گردد.

با تور چین همراه شوید

پس از آخرین دور مذاکرات میان دو کشور که در ماه فوریه انجام شد، وزیر کشاورزی آمریکا گفت که چین متعهد به خرید 10 میلیون تن سویا از ایالات متحده شده است.

چین یکی از مهمترین بازار محصولات کشاورزی آمریکاست. ایالات متحده در سال 2017 میلادی یک سوم محصول سویای خود به ارزش 14 میلیارد دلار را به چین صادر کرد و به همین دلیل توافق کنونی از اهمیت زیادی برای کشاورزان ایالات متحده برخوردار است.

همزمان با شروع اختلافات تجاری میان دو کشور، چین در تابستان سال 2018 تعرفه های جدید بر روی محصول سویا وارداتی از آمریکا وضع کرد.

تعرفه های جدید به ویژه صادرات محصولات کشاورزی مناطقی را کاهش می دهد که ساکنان آن در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت گسترده ای از دونالد ترامپ حمایت نموده بوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 133

به "ترامپ: چین فورا تعرفه ها بر روی محصولات کشاورزی را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: چین فورا تعرفه ها بر روی محصولات کشاورزی را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید