دردسرهای سایبری ناسا در دوران تعطیلی دولت آمریکا

به گزارش مجله آزات وب، تعطیلی 35 روزه دولت آمریکا که بر سر اختلاف دولت و کنگره بر سر بودجه پیش آمد دردسرهای فراوانی را پیش روی سازمان های دولتی آمریکا قرار داد. دردسرهایی که گریبان ناسا را نیز گرفت. تقریبا تمام کارکنان این سازمان بزرگ به مرخصی اجباری رفتند و حقوق های خود را دریافت نکردند. اما یکی از مسائل اصلی و چالش برانگیز ناسا در این مدت تهدیدهای امنیت سایبری بود.

دردسرهای سایبری ناسا در دوران تعطیلی دولت آمریکا

ناسا در میان آژانس های دولت فدرال در زمینه امنیت سایبری با بیشترین تهدیدها روبرو می گردد. این گفته جیم بریدنستاین، مدیر ناسا، در میان تعدادی از کارکنان این سازمان است.

طبق گفته او در سراسر جهان دولت هایی هستند که به آن چه ما انجام می دهیم بسیار علاقه مندند. چرا که فناوری در نهایت توازن قدرت در زمین را تعیین می نماید و ما در حال اجرا کارهایی هستیم که فناوری های بسیار بسیار پیشرفته ای را شامل می گردد.

نزدیک به 95 درصد کارکنان ناسا در دوران تعطیلی دولت به مرخصی اجباری رفتند. اما با این حال پرسنل مرکز اداره امنیتی (SOC) این سازمان هیچ وقت فعالیت خود را برای مقابله با تهدیدهای امنیت سایبری متوقف نکردند. این مرکز به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای سال در حال فعالیت است و هیچ مسئله ای پرسنل آن را از زیر نظر دریافت شبکه ها بازنمی دارد.

مرکز امنیتی ناسا پس از سرانجام تعطیلات دولت آمریکا تعداد حوادث اجرا شده را آنالیز کرد. طبق این گزارش به طور میانگین در هر روز یک تهدید امنیت سایبری گریبان گیر ناسا شده بود. البته این لزوما به معنی حمله هکرها نیست. بلکه به طور مثال گم شدن تلفن همراه دولتی کارکنان نیز در لیست این تهدیدها قرار می گیرد. رییس بخش اطلاعات ناسا در جلسه ای با کارکنان این سازمان در این باره گفت: لطفا گوشی های خود را گم نکنید.

در جریان تعطیلی دولت آمریکا بعضی از وبسایت های ناسا نیز غیرفعال شدند. چرا که اعتبارشان به اتمام رسید. این سازمان در جریان 35 روز تعطیلی دولت آمریکا حداقل 35 سایت را به دلیل اتمام اعتبار امنیتی شان غیرفعال کرد.

مسائل کماکان ادامه داشت و کارکنانی که در دوران تعطیلات به فعالیت خود ادامه می دادند نیز با مسائل نرم افزاری روبرو بودند. آن ها نمی توانستند لایسنس نرم افزارها را به روزرسانی و پَچ های امنیتی را نصب نمایند. پس از اتمام تعطیلات طولانی مدتِ دولت کارکنانی که به محل کار بازگشتند محبور بودند پیش از شروع کار صبورانه منتظر نصب آپدیت های جدید باشند.

به هر حال با وجود تمام این مسائل که در طولانی ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا پیش روی ناسا نهاده شد ناسا این مرحله را نیز با موفقیت و بدون مشکل پشت سر گذاشت.

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 160

به "دردسرهای سایبری ناسا در دوران تعطیلی دولت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهای سایبری ناسا در دوران تعطیلی دولت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید