معافیت 3479 کالا در گمرک از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از گمرک، فرود عسگری در نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و فعالان اقتصادی در گرمسار گفت: همه اختیارات ستادی گمرک کل ایران به استان ها تفویض گردیده است و گمرک استان سمنان هم می تواند بسیاری از مشکلات صادر کنندگان و وارد کنندگان را در داخل استان برطرف کند.

معافیت 3479 کالا در گمرک از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز

وی با اشاره به اینکه شرایط ویژه ای برای ترخیص کالای فراورینمایندگانی که مشکل نقدینگی دارند؛ اندیشیده گردیده است اظهار داشت: به منظور کمک به این دسته از فراوری نمایندگان، ترخیص نسیه کالاهای مواد اولیه و ماشین آلات برای آنان انجام می گردد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به اینکه در گذشته تنها حقوق گمرکی ورودی کالاهای این شرکت های فراوریی مشمول اجرای طرح ترخیص نسیه می شد عنوان نمود: اما با مصوبه اخذ گردیده از نهادهای مربوطه، مالیات بر ارزش افزوده این کالاها نیز مشمول طرح ترخیص نسیه گردیده است.

عسگری ایجاد انبار اختصاصی گمرکی در درون شرکت ها را از دیگر اقدامات حمایتی گمرک کل جمهوری اسلامی ایران برای فراورینمایندگان عنوان و اظهار داشت: هر واحد فراوریی فارغ از فاصله آن با پایانه گمرکی استان سمنان درخواست ایجاد انبار اختصاصی گمرکی دهد؛ برای آن در هر فاصله ای مجوز ایجاد این انبار اختصاصی صادر می گردد.

وی با اشاره به صدور دستور معافیت سه هزار و 479 قلم محصولات مورد احتیاج کشور از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز توضیح داد: با اجرای این دستور که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد گمرک های کشور رونق گرفت.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مشکل نقدینگی در بسیاری از واحدهای فراوریی کشور وجود داد عنوان نمود: شرکت های دارای مشکل نقدینگی می توانند بخشی از کالاهای وارداتی خود را برای فراوری ترخیص نموده و با آن اقدام با فراوری نمایند و باقیمانده کالای وارداتی خود را در زمان دیگری ترخیص نمایند.

وی عنوان نمود: مناطق ویژه اقتصادی در امر فراوری و واردات کالاهای اولیه بسیار خوب عمل کردند چراکه درگیر فراوری هستند و مسائل حاشیه ای ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 26

به "معافیت 3479 کالا در گمرک از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت 3479 کالا در گمرک از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید