موضع نفتی ها درباره دومین عرضه نفت خام در بورس

به گزارش مجله آزات وب، بورس برای نوبت دوم رنگ نفت به خود گرفت و یک میلیون بشکه نفت خامی که قرار بود از این طریق به فروش برسد، امروز با فروش 700 هزار بشکه محقق شد. فرآیندی که وزارت نفت آن را مثبت تلقی و اظهار داشت که بازخوردی که از بخش خصوصی در این حوزه گرفته رضایت بخش بوده است.

موضع نفتی ها درباره دومین عرضه نفت خام در بورس

به گزارش خبرنگاران، ششم آبان سال جاری برای نخستین بار یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد که درنهایت سه خریدار 280 هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه 74 دلار و 85 سنت را معامله کردند. در این راستا امروز 700 هزار بشکه نفت خام سبک ایران در بورس انرژی برای دومین مرحله طی یک ماه اخیر عرضه شد و به قیمت هر بشکه 64.97 دلار به فروش رسید.

در این راستا، علی فیاضی - کارشناس ارشد بازاریابی نفت خام - در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به دومین مرحله عرضه نفت خام در بورس گفت: به طور کلی قرار بود یک میلیون بشکه نفت خام در بورس عرضه گردد که 300 هزار بشکه در مرحله اول عرضه شد و 700 هزار بشکه باقیمانده امروز در بورس معامله شد. شرکت ملی نفت به عنوان عرضه کننده نفت از این که بخش خصوصی وارد این عرصه شده، بسیار خوشحال است و سعی می نماید به عنوان عرضه کننده انعطاف بیش تری در این حوزه انجام دهد. قطعا این فرایند ادامه دار خواهد بود.

کارشناس ارشد بازاریابی نفت خام با تاکید بر این که شرکت ملی نفت باید بازخورد مشتریان را درباره عرضه نفت خام در بورس دریافت کند، گفت: شرکت ملی نفت عرضه کننده است و این که چانه زنی خریداران در بورس با خریداران نهایی به چه صورت خواهد بود، در حوزه این شرکت نیست اما آنالیز این عرضه حاکی است که این روند مثبت بوده و ما بازخورد خوبی از بخش خصوصی گرفته ایم و اگر رضایت ادامه داشته باشد، این روند ادامه پیدا خواهد نمود.

فیاض درباره مرحله سوم عرضه نفت خام در بورس گفت: سعی می کنیم نگاه مثبتی به عرضه بعدی داشته باشیم. البته هنوز زمان دقیق آن معین نیست. قیمت عرضه هم بستگی به قیمت جهانی نفت دارد و با توجه به این که تاریخ عرضه هنوز معین نیست، نمی توان قیمت قطعی آن را اعلام نمود. هم چنین میزان نفتی که قرار است در مرحله بعد عرضه گردد، معین نیست اما شرکت ملی نفت سعی می نماید بیش ترین انعطاف را به خرج دهد و در این فرآیند سخت گیری نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 94

به "موضع نفتی ها درباره دومین عرضه نفت خام در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع نفتی ها درباره دومین عرضه نفت خام در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید