وزیر خارجه ونزوئلا: پامپئو به دنبال بهانه ای برای شروع جنگ علیه کاراکاس است

به گزارش مجله آزات وب، وزیر خارجه ونزوئلا بر این باور است که وزیر خارجه ایالات متحده به دنبال بهانه ای است تا جنگی را علیه کاراکاس به راه بیندازد.

وزیر خارجه ونزوئلا: پامپئو به دنبال بهانه ای برای شروع جنگ علیه کاراکاس است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، خورجه آریازا وزیر خارجه ونزوئلا در اظهاراتی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را متهم نموده است که با طراحی و اجرای برنامه ارسال یاری های موسوم به انسان محبت آمیز به مرز کلمبیا، به دنبال بهانه ای برای شروع جنگ با کاراکاس است.

وی با انتشار پیامی در توئیتر گفت: پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده که یک متخصص جنگ روانی سازمان جاسوسی آمریکا است، تصور می نماید که می تواند با ارسال کامیون های حامل یاری و به آتش کشیدن این کامیون ها توسط مامورانش، جهانیان را گول بزند ... پامپئو در واقع به دنبال بهانه ای برای شروع جنگ است. امروز این عملیات با شکست روبرو شده است. اگر می خواهید کسانی را که کامیون های حامل یاری های جعلی را به آتش کشیدند، پیدا کنید، در بین افراد و اطرافیان خودتان جستجو کنید.

پس از این حادثه، کارلوس هولمز تروجیلو وزیر خارجه کلمبیا اعلام نموده است که رئیس جمهور این کشور دستور بازگشت بقیه کامیون ها از مناطق مرزی را صادر نموده است.

روز گذشته 23 فوریه مخالفان دولت ونزوئلا سعی کردند تا کامیون های حامل یاری های خارجی را به وسیله مرز کلمبیا و برزیل وارد این کشور نمایند ولی چندین دستگاه کامیون به آتش کشیده شد.

وزیر خارجه آمریکا این اقدام را محکوم نموده و آن را مشمئز نماینده دانسته است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این پیشنهاد یاری های انسانمحبت آمیز آمریکا را که اکنون به کلمبیا ارسال شده اند، رد نموده و آن را توطئه ای برای سرنگونی دولتش توصیف نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 178

به "وزیر خارجه ونزوئلا: پامپئو به دنبال بهانه ای برای شروع جنگ علیه کاراکاس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ونزوئلا: پامپئو به دنبال بهانه ای برای شروع جنگ علیه کاراکاس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید