گازرسانی بخش آسارا تا دو سال آینده انجام می گردد

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، حسین تقی نژاد ظهر چهارشنبه در نشستی خبری سهم گاز استان البرز از فروش را 5.5 میلیارد مترمکعب در سال اظهار داشت و گفت: از این میزان 50 درصد آن سهم بخش صنعت و نیروگاهی و مابقی مصرف سایر بخش ها ازجمله کشاورزی و خدمات است.

گازرسانی بخش آسارا تا دو سال آینده انجام می گردد

وی اضافه نمود: سه درصد مصرف گاز کشور را البرز به خود اختصاص داده و در کنار استان هایی ازجمله مرکزی، گیلان، مازندران و یزد قرار داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز شرح داد: 4 درصد کل مشترکین کشور در استان البرز هستند و از این بابت در رتبه دهم کشوری هستیم.

تقی نژاد اعلام کرد: گازرسانی به شهرهای البرز از سال 67 آغازشده و تاکنون شش هزار کیلومتر شبکه توزیع در استان ایجاد و حدود 270 هزار علمک گاز نصب شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 850 هزار مشترک گاز طبیعی در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت در استان وجود دارد و با توجه به مسائل مالی موجود به 140 واحد صنعتی جدید گازرسانی شده که این واحدها با فنّاوری روز جهان کار می نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بابیان اینکه در دو سال گذشته سومین قطب صنعتی منطقه بوده ایم، تشریح کرد: امسال رتبه ما در این حوزه چهارم است، درحالی که در افق 1404 برای صندلی نخست کوشش خواهیم کرد.

تقی نژاد توضیح داد: در حال حاضر 159 میلیارد تومان طلب ما از مشترکین گاز در استان است که سهم بخش اداری در این بدهی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

وی در خصوص سرفصل های دولت برای وزارت نفت و زیرمجموعه آن ازجمله شرکت ملی گاز ایران درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی، شرح داد: در این زمینه سهم ما اشتراک پذیری 26 هزار واحد جدید برای البرز بوده که در 9 ماه امسال تا سرانجام آذر عملکرد ما 27 هزار و 371 واحد و برابر 105 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اشاره نمود: طبق این سرفصل ها باید از هدر رفت 11 میلیون مترمکعب در سال جلوگیری کنیم که در این راستا نیز 6.7 میلیون مترمکعب معادل 79 درصد اقدام نموده ایم.

تقی نژاد تشریح کرد: در سال 95 بالغ بر 60 میلیون لیتر فرآورده های سوخت مایع در البرز داشته ایم که طی این دو سال 33 میلیون صرفه جویی در این زمینه انجام شده و اکنون مصرف نماینده گاز طبیعی شده ایم، طی امسال و سال آینده در کل این مصارف مایع، جای خود را به مصرف گاز طبیعی خواهند داد.

اجرای عملیات گازرسانی برای 36 روستای البرز

وی در بخش دیگری در خصوص گازرسانی به روستاهای استان، گفت: این اقدامات برای 283 روستای فاقد گاز در سال های اخیر دنبال شده در کل 142 روستا گازرسانی شده و این مهم برای 36 روستای دیگر در حال انجام است که بخشی در دهه فجر و بخشی اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد و این پروژه ها برای 30 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تشریح کرد: در سال 98 نیز 25 روستا به این جمع اضافه نمود خواهد شد و با احتساب 50 روستای محور چالوس در کل گازرسانی به 280 روستا طی سال های 98 و 99 انجام و تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص حرکتی که برای شهرستان های سبز در البرز دنبال شده است، گفت: شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد با توجه به گازرسانی به روستاهای آن ها و لغو استفاده از سوخت مایع تا سال آینده تبدیل به شهرستان سبز در البرز خواهند شد.

تقی نژاد ادامه داد: پروژه های گازرسانی ساوجبلاغ مشتمل بر بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی با حجم سرمایه گذاری 216 میلیارد ریالی در دهه فجر آغاز می گردد، که این آمار اعتبارات برای شهرستان های طالقان، اشتهارد، نظرآباد و کرج به ترتیب 169، 76، 31 و 85 میلیارد ریال است و در کل حجم سرمایه گذاری این عملیات ها درمجموع شهرستان های استان 577 میلیارد ریال است.

احداث 37 هزار ویلای غیرمجاز در استان البرز

وی اضافه نمود: در بخش شهری بیش از 99 درصد جمعیت شهری از گاز بهره مند هستند و از 18 شهر البرز 17 شهر گازدارند. گازرسانی به آسارا تا دو سال آینده انجام می گردد، در کل در بخش روستایی 84.6 درصد جمعیت از گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز شرح داد: برنامه راهبردی ما برای گازرسانی به روستاهای محور کرج- چالوس سه ساله است زیرا کار کردن در آنجا بسیار سخت است.

تقی نژاد در خصوص خط استراتژیک انتقال تقویتی غرب استان البرز گفت: آغاز فرآیند انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی در دو فاز مجزا به طور هم زمان دنبال شده و در این راستا خط انتقال حدفاصل بوئین زهرا تا غرب کرج به طول حدود 65 کیلومتر بااعتبار بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود اشاره نمود: 37 هزار واحد ویلای غیرمجاز در البرز ساخته شده و همچنان مدیران نظارتی به ما می گویند که به آن ها خدمات ارائه ندهید تا این گونه ساخت وسازهای غیرمجاز را نداشته باشیم، اما راهکار مهم در این میان به کارگیری دستگاه های پیشرفته کنترلی و نظارتی برای جلوگیری از این موارد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: سازندگان این بناهای غیرمجاز درصورتی که گازرسانی به واحدهای خود را دریافت ننمایند بازهم به وسیله راه های دیگر ازجمله بهره گیری از انرژی خورشیدی یا دیگر روش های سوخت رسانی می توانند تأمین سوخت واحد خود را انجام دهند، پس برنامه مهم در این مورد، اعمال راهکارهای مقابله با آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 147

به "گازرسانی بخش آسارا تا دو سال آینده انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گازرسانی بخش آسارا تا دو سال آینده انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید