آزمایش کابل فیبر نوری با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آزمایش این خط اینترنت با استفاده از یک تک کابل فیبر نوری که بین یک کاربر و یک شرکت سرویس دهنده اینترنت کشیده شده بود، انجام شد. بنابراین استفاده تجاری از این خدمات در آینده نزدیک ممکن می گردد.

آزمایش کابل فیبر نوری با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه

در حال حاضر بیشتر کاربران اینترنت در دنیا با سرعت چند مگابیت یا حدبیشتر چندصد مگابیت بر ثانیه به اینترنت متصل می شوند و تنها گوگل است که در بعضی شهرهای آمریکا به صورت محدود خدمات اینترنت را با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در دسترس علاقمندان قرار می دهد. در عین حال در بعضی نقاط ژاپن و نیوزلند هم خدمات اینترنت با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه در دسترس است.

پیش از این تصور می شد با کابل های فیبر نوری موجود بتوان سرعت اینترنت را به حدبیشتر 25 گیگابیت بر ثانیه رساند. اما حالا در جریان یک آزمایش، سرعتی 4 برابر این سرعت هم به دست آمده است. بدین منظور از فناوری موسوم به شبکه نوری غیرفعال یا پی او ان استفاده می گردد که انتقال حجم بیشتری از داده را به وسیله یک طول موج، با استفاده از تکنیک های جدید پردازش سیگنال دیجیتال ممکن می نماید.

فناوری دیگری که به همین منظور مورد استفاده قرار گرفته انتقال سرعت انعطاف پذیر نامیده می گردد که مودم ها در قالب آن بر اساس داشتن ویژگی های مشابه گروه بندی می شوند. این کار انتقال داده را کارآمدتر نموده و مصرف برق را کاهش می دهد. انتظار می رود عموم مردم بتوانند از این خدمات تا سال 2025 بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1621

به "آزمایش کابل فیبر نوری با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش کابل فیبر نوری با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید