آیا افراد پولدار ضریب هوشی بالایی دارند؟

به گزارش مجله آزات وب، افراد با عایدیها بالاتر نسبت به افراد با عایدی کمتر ضریب هوشی کمتری دارند.

آیا افراد پولدار ضریب هوشی بالایی دارند؟

به گزارش ایسنا به نقل از سایکولوژی، در بیشتر کشورهای غربی، یک درصد افراد با عایدی بالا 20 درصد از عایدی ملی را تشکیل می دهند اما آیا آنان باهوش تر از دیگر افراد هستند؟

نتایج تحقیقات نشان می دهد که یک درصد از افراد با عایدی بالا نسبت به افراد با عایدی کمتر، هوش پایین تری دارند. این نتیجه یافته جالبی در خصوص این واقعیت معمول است که افراد باهوش تر عایدی بیشتری دارند.

نتایج مطالعه نشان داد که این ارتباط حدود یک انحراف استاندارد بالاتر از میانگین است. به عبارت دیگر، زمانی که شما جزو 16 درصد افراد برتر از نظر ضریب هوشی هستید، به مقدار کافی باهوش هستید که در یک درصد افراد برتر قرار بگیرید. در واقع، احتمالا لازم نیست آنقدر هم باهوش باشید.

ضریب هوشی بسیار بالا

نتایج ممکن است غافلگیر نماینده باشد زیرا مردم به طور اتوماتیک ثروت و قدرت را با توانایی بیشتر مرتبط می نمایند؛ افراد ثروتمند به این علت بیشتر حقوق می گیرند زیرا باهوش هستند.

برای آنالیز این موضوع، محققان از داده های 59هزار سرباز وظیفه ارتش سوئد استفاده کردند.

دکتر مارک کوشنیگ، نویسنده اول این مطالعه، شرح داد که کلید جذب این افراد، عایدی بسیار بالا بود.

وی اضافه نمود: این مجموعه داده ها به ما اجازه می دهد تا برای اولین بار آزمایش کنیم که آیا دستمزدهای بسیار بالا نشان دهنده هوش بالا هستند یا خیر.

برای انجام این کار، ما به داده های عایدیی قابل اعتمادی احتیاج داشتیم که کل طیف دستمزد را پوشش دهد. داده های نظرسنجی معمولا عایدیهای بالا را از دست می دهند اما ثبت داده های عایدی کامل را برای همه شهروندان ارائه می نمایند.

قدرت و نفوذ

آنچه نتایج نشان داد این است که برای بیشتر مردم، حقوق منعکس نماینده توانایی های شناختی است. در سطوح دستمزد عادی، افراد باهوش تر به طور میانه دستمزد بیشتری دریافت می نمایند.

این رابطه فقط در سطوح بالاتر مغلوب شد، در این مورد، دستمزد سالانه 60هزار یورو بود. بالاتر از این سطح، افرادی که پرداخت بیشتری داشتند باهوش تر نبودند، در واقع از کسانی که کمی کمتر از آنان عایدی داشتند هوش پایین تری ثبت کردند.

پرعایدیها ادعا می نمایند که دستمزد آنان با استعداد بیشترشان توجیه می گردد اما نتایج این مطالعه فرق دارد، حداقل تا آنجا که هوش یک ویژگی مفید در مشاغل پرعایدی است.

ثروت در مقابل عایدی

این مطالعه را با یافته دیگری مقایسه کنید که باهوش بودن تقریبا هیچ ارتباطی با ثروت ندارد؛ به یاد داشته باشید که ثروت با عایدی فرق دارد، افراد می توانند به وسیله ارث بدون داشتن شغل، ثروتمند شوند.

این مطالعه نشان داد که افراد با ضریب هوشی بالا به طور میانه از افرادی که به طور قابل توجهی کمتر باهوش هستند، ثروتمندتر نیستند. حتی تصویر بدبینانه تری در خصوص رابطه بین ای کیو و پول ترسیم می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2349

به "آیا افراد پولدار ضریب هوشی بالایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا افراد پولدار ضریب هوشی بالایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید