آیا پدر می تواند مادر را از ملاقات فرزند محروم کند؟

به گزارش مجله آزات وب، یک وکیل دادگستری درباره اقدام یکی از والدین مبنی بر محروم کردن پدر یا مادر از ملاقات فرزند خود توضیحاتی داد.

آیا پدر می تواند مادر را از ملاقات فرزند محروم کند؟

به گزارش خبرنگار ، بر اساس قانون حمایت از خانواده، حضانت فرزند از بدو تولد تا 7 سالگی برعهده مادر است و پس از آن حضانت به پدر منتقل می گردد، البته والدین می توانند گاهی اوقات خودشان توافق نمایند که حضانت فرزند به چه کسی برسد، البته رسیدن حضانت فرزند به یکی از والدین به معنای آن نیست که دیگری از دیدن فرزند خود محروم گردد.

حامد پروندی وکیل پایه یک دادگستری در گفت وگو با خبرنگار ، درباره موضوع حضانت فرزند اظهار کرد: برای حضانت فرزند قوانین متعددی تدوین شده است، حتی گاهی اوقات دادگاه خود با توجه به مصلحت فرزند و متناسب با حقوق بشر درباره حضانت او تصمیم گیری می نماید.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده گفت: مطابق ماده 40 قانون حمایت از خانواده هر فردی که از اجرای حکم دادگاه درباره حضانت فرزند خودداری کند یا مانع اجرای درست این حکم گردد، با او مقابله می گردد.

: حضانت فرزند تا چند سالگی با مادر است؟

وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: حتی اگر فردی که حضانت به او رسیده است از استرداد طفل خودداری کند، بر حسب تقاضای ذی النفع و به دستور دادگاه فرد تا زمان اجرای حکم بازداشت می گردد.

پروندی با اشاره به مجازات فردی که مانع از دیدن فرزند می گردد، گفت: ماده 54 قانون حمایت از خانواده درباره مجازات و محکومیت فردی که مانع دیدار فرزندان با پدر یا مادرشان می گردد، صحبت و مجازاتی را هم مقرر نموده است.

وی افزود: هرگاه فردی که حضانت فرزند به او سپرده شده است، از تکالیف مقرر خود خودداری کند یا مانع دیدار فرزند با اشخاص ذی حق گردد برای او مجازات مشخص شده است.

این وکیل پایه یک دادگستری درباره مجازات این فرد گفت: اگر هر یک از والدین که حضانت فرزند را برعهده دارند، مانع دیدار فرزند با والد دیگری شوند، برای بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه 8 و در صورت تکرار به حداکثر مجازات مذکور محکوم می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 738

به "آیا پدر می تواند مادر را از ملاقات فرزند محروم کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پدر می تواند مادر را از ملاقات فرزند محروم کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید