اجرای نمایش جامانده در ملایر

به گزارش مجله آزات وب، مسوول واحد نمایش حوزه هنری همدان گفت: نمایش جامانده از تولیدات تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان همدان، 16 بهمن ماه در مسجد صفی شهرستان ملایر به اجرا در می آید.

اجرای نمایش جامانده در ملایر

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدرضا باباخانیان امروز اظهار کرد: نمایش جامانده واقعیتی از فراز و فرود زندگی خانواده های رزمندگان اجرا می گردد.

وی ادامه داد: نویسنده این اثر خانم بهار محمودزاده با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ و آسیب های پس از آن، این نمایشنامه را به نگارش در آورده است و علت انتخاب این اپیزود از نمایشنامه، زاویه دید متفاوت به جنگ و محور قرار دریافت همسران رزمندگان است.

وی محدثه کمک و هستی ملکی را به عنوان دو بازیگر این نمایش معرفی کرد و اضافه کرد: کارگردانی این اثر به عهده فروزان حسینی می باشد که درکارنامه این کارگردان، کاندیدای بهترین کارگردانی در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه سال 93، نخبه فرهنگی هنری استان در دو سال پیاپی، بازی در فیلم تلویزیونی گلناز به کارگردانی محمود معظمی و برنده تندیس بهترین بازیگر زن از بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه به چشم می خورد.

وی تئاتر بچه های مسجد را فرصتی مناسب برای پرورش هنرمندان متعهد، اخلاقمدار و با اندیشه دانست و توضیح داد: با ورود نوجوانان آموزش دیده کانون ها و پایگاه های مساجد به عرصه تئاتر، شاهد فراوری نمایش های ارزشی، پر محتوا، اثرگذار و مورد احتیاج جامعه خواهیم بود، تئاتری که فارغ از دکور، تعویض صحنه، لباس و نور به محتوا و موضوعات ارزشی می پردازد.

باباخانیان نمازگزاران مساجد را وجه دیگر تئاتر مردمی بچه های مسجد خواند و گفت: با اجرای مکرر گروه های تئاتر مردمی بچه های مسجد، این فرصت ایجاد می گردد افرادی که با حوزه تئاتر آشنا نیستند با این عرصه از هنر آشنا و از محتوای ارزشی ارائه شده در آن بهرمند شوند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان، مساجد را دارای پتانسیل های بسیار قوی در عرصه هنر دانست و اضافه کرد: مساجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت محسوب می شوند مرکزی برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی است و تئاتر مردمی بچه های مسجد گامی موثر جهت تحقق این امر است.

نمایش جامانده 16 بهمن ماه سال جاری در مسجد صفی شهرستان ملایر بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 841

به "اجرای نمایش جامانده در ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نمایش جامانده در ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید