ایران در صندلی هشتادم کشورهای صادرکننده فوتبالیست، برزیل صدر نشین بلامنازع

به گزارش مجله آزات وب، در رده بندی یک نهاد تحقیقاتی معتبر از کشورهای دارای بیشترین صادرات فوتبالیست به دنیای فوتبال، کشورمان در صندلی هشتادم نهاده شد.

ایران در صندلی هشتادم کشورهای صادرکننده فوتبالیست، برزیل صدر نشین بلامنازع

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، مرکز بین المللی مطالعات ورزشی (CIES) در سوئیس در دویست و نودودومین شماره هفته نامه خود اقدام به معرفی کشورهای دارای بیشترین صادرات بازیکن فوتبال (بیشترین لژیونر) دنیا نموده است.

در این رده بندی که آمارهای آن مربوط به سال 2019 است، ایران با داشتن 28 بازیکن فوتبال در کشورهای خارجی، در صندلی هشتادم واقع شده است. کشورهای برزیل (1600 بازیکن)، فرانسه (1027 بازیکن) و آرژانتین (972 بازیکن) نیز در رده های اول تا سوم این رده بندی قرار دارند.

همچنین در این رده بندی درصد لژیونرهای کشورهای مختلف که در بالاترین سطوح باشگاهی توپ می زنند تعیین شده که در خصوص ایران این رقم 92.9 درصد است. در خصوص کشورهای برزیل، فرانسه و آرژانتین این اعداد به ترتیب 74.6 درصد، 74 درصد و 75.5 درصد است. در واقع این سه کشور مجموعاً نزدیک به 22.5 درصد از نیروی کار خارجی شاغل در فوتبال 186 کشور دنیا را تشکیل داده اند.

همان طور که در این رده بندی تعیین است، برزیل در قاره آمریکا، نیجریه در قاره آفریقا (399 بازیکن) و ژاپن در قاره آسیا (161 بازیکن) بیشترین لژیونر را در سال میلادی گذشته داشته اند.

محبوب ترین مقصد برای لژیونرهای برزیلی با اختلاف زیاد ابتدا پرتغال است و پس از آن کشورهای ایتالیا و ژاپن. در خصوص لژیونرهای فرانسوی، محبوب ترین مقاصد، انگلیس، بلژیک و لوکزامبورگ و در خصوص فوتبالیست های آرژانتینی هم شیلی، مکزیک و اسپانیا محبوب ترین مقاصد بوده اند.

رده بندی کلی کشورهای دارای بیشترین صادرات بازیکن فوتبال در سال 2019 را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 971

به "ایران در صندلی هشتادم کشورهای صادرکننده فوتبالیست، برزیل صدر نشین بلامنازع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در صندلی هشتادم کشورهای صادرکننده فوتبالیست، برزیل صدر نشین بلامنازع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید