برترین جاهای دیدنی روسیه (تور ارزان روسیه)

به گزارش مجله آزات وب، روسیه به عنوان بزرگترین کشور دنیا مملو از جاهای دیدنی مختلفی است که می تواند سفری بسیار مجذوب کننده و ماندگار را برای هر گردشگری رقم بزند. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاهای دیدنی روسیه را به شما معرفی کنیم.

برترین جاهای دیدنی روسیه (تور ارزان روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

10. راه آهن سراسری سیبری

Trans-Siberian Railway

راه آهن سراسری سیبری (Trans-Siberian Railway) بخشی از طولانی ترین سیستم راه آهنی دنیا به شمار می رود که از مسکو آغاز می شود و تا شهری در نزدیکی مرز روسیه با کره شمالی و چین به نام ولادیوستوک ادامه دارد. ساخت این راه آهن از سال 1891 میلادی به وسیله تزار الکساندر سوم آغاز شد و به وسیله پسرش به نام تزار نیکلاس دوم در سال 1916 میلادی به انتها رسید و به همین علت به نام جهت تزارها شناخته می شود.

9. کوه البروس

Mount Elbrus

کوه البروس (Mount Elbrus) در رشته کوه قفقاز در جنوب روسیه قرار گرفته است و ارتفاع آن به حدود 5642 متر می رسد. این کوه یکی از هفت قله مرتفع دنیا به شمار می رود که هر کدام از آن ها در هفت قاره سیاره زمین قرار دارند و از همین رو، گردشگران و کوهنوردان زیادی را به خود جذب می نماید. با اینکه کوه به وسیله آتشفشان ایجاد شده اما امروزه خاموش است و خبری از فوران در آن نیست. تله کابینی در کوه وجود دارد که افراد را تا ارتفاع 3800 متری می برد.

8. دره آبفشان ها

Valley of Geysers

دره آبفشان ها (Valley of Geysers) در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه قرار گرفته است و به عنوان دومین مزرعه آبفشان بزرگ در سراسر دنیا شناخته می شود. این مکان در سال 1941 میلادی به وسیله دانشمندی محلی کشف شده بود و از آن موقع نیز به جاذبه گردشگری بسیار محبوبی در کامچاتکا تبدیل شده و دانشمندان و گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

7. جزیره کیژی

Kizhi Island

جزیره کیژی (Kizhi Island) در منطقه ای در شمالی غربی روسیه به نام کارلیا قرار گرفته است که هم مرز با دریای سفید و فنلاند است و بیشتر برای موزه فضای باز خود شناخته می شود. کارلیانی ها از قرن سیزدهم میلادی در این منطقه زندگی می کردند و فرهنگی ترکیبی از شرق و غرب دارند. مجموعه موزه شامل کلیسایی مشهور با 22 گنبد است و از جمله دیگر جاذبه های جزیره می توان به خانه های چوبی، آسیاب های بادی، کلیساها و انبارها اشاره نمود.

6. کلیسای سنت سوفیا

St Sophia Cathedral, Novgorod

کلیسای سنت سوفیا (St Sophia Cathedral) در شهر نووگورود (Novgorod) قرار گرفته است که قدیمی ترین شهر روسیه است. این کلیسا حدود 125 پا ارتفاع دارد و دارای پنج گنبد برجسته است که نمایی بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد نموده اند. کلیسای سنت سوفیا به عنوان قدیمی ترین کلیسای روسیه شناخته می شود و در آن اشیاء و آثار قدیمی زیادی وجود دارند. قدمت سه درب حکاکی شده کلیسا نیز به قرن دوازدهم میلادی باز می شود.

5. دریاچه بایکال

Lake Baikal

بسیاری از کسانی که در جهت راه آهن سراسری سیبری سفر می نمایند، در دریاچه بایکال (Lake Baikal) توقف می نمایند تا به تماشای عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه روی زمین بنشینند. دریاچه بایکال حدود 20 درصد آب شیرین دنیا را در خود جای داده است و حدود 25 میلیون سال قدمت دارد. این دریاچه به عنوان مروارید سیبری شناخته می شود و یکی از شفاف ترین دریاچه های روی زمین است.

4. سوزدال

Suzdal

سوزدال (Suzdal) زمانی مرکز چندین قلمروی روسیه بوده است و جواهر حلقه طلایی روسیه محسوب می شود. حلقه طلایی نیز شهرهایی باستانی هستند که به عنوان موزه های زنده گذشته فرهنگی روسیه شناخته می شوند. کسانی که به تماشای برترین معماری های تاریخی روسیه و بازدید از کلیساهای گنبددار و صومعه های تاریخی علاقه مند هستند، حتما باید از سوزدال تماشا نمایند. قدمت این شهر به سال 1024 میلادی باز می شود و همچون موزه ای بزرگ است که بینندگان را به گذشته می برد.

3. کرملین مسکو

Moscow Kremlin

کرملین مسکو (Moscow Kremlin) یکی از جاذبه هایی است که هر گردشگری که به روسیه سفر می نماید، باید از آن تماشا کند. اینجا محل ادارات دولتی روسیه است و درون دیوارهای آن نیز چهار کلیسای جامع و چندین موزه قرار دارند که در قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی ساخته شدند. محوطه کرملین حدود 250 هکتار وسعت دارد و در آن اسلحه خانه ای وجود دارد که مملو از گنجینه های سلطنتی از گذشته است که از جمله آن ها می توان به الماسی 190 قیراطی اشاره نمود.

2. موزه هرمیتاژ

Hermitage Museum

موزه هرمیتاژ (Hermitage Museum) در سال 1764 میلادی به وسیله کاترین بزرگ ساخته شده بود و در شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است. این موزه بسیار بزرگ از هنر و فرهنگ مجموعه ای بیش از سه میلیون شی را درون خود جای داده است. این مجموعه بزرگ و خارق العاده در بین 6 ساختمان تاریخی پراکنده شده اند، ساختمان هایی که شامل کاخ زمستانی می شود که قبلا سکونتگاه امپراتورهای روسیه بوده است.

1. کلیسای جامع سن باسیل

Saint Basils Cathedral

کلیسای جامع سن باسیل (Saint Basils Cathedral) در بین سال های 1554 تا 1561 میلادی ساخته شده و در مرکز شهر مسکو قرار گرفته است و از جمله برجسته ترین و برترین جاهای تماشای روسیه به شمار می رود که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. در حقیقت، این معماری متمایز و خیره نماینده کلیسا است که گردشگران را به حیرت وا می دارد. این کلیسا به نحوی طراحی شده تا نمایانگر شکل یک شعله باشد. سازه کلیسای جامع سن باسیل بسیار منحصربه فرد و تماشایی است و همچون آن را نمی توان در هیچ کجای دنیا مشاهده کرد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2239

به "برترین جاهای دیدنی روسیه (تور ارزان روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی روسیه (تور ارزان روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید